فرماندار تایباد گفت: وضعیت کنونی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در این شهرستان مرزی واقع در شرق خراسان رضوی به خاطر همکاری خوب مردم ظرف ۱۰ روز اخیر مهار و با جلوگیری از انتقال ویروس، نارنجی شده است.

وضعیت شیوع کرونا در شهرستان مرزی تایباد نارنجی شد

به گزارش قدس آنلاین،  محسن سیاح افزود: با این وجود، مدیریت و مهار شیوع ویروس کرونا به معنای عادی شدن شرایط آن در سطح شهرستان تایباد نیست.

وی ادامه داد: عادی تلقی کردن شرایط با وجود تداوم حضور ویروس کرونا در میان مردم و سهل‌انگاری در رعایت دستورهای بهداشتی پیشگیرانه برای قطع زنجیره انتقال ویروس بدون شک سبب طغیان دوباره آن می‌شود که این خود زنگ خطری برای همگان است.

فرماندار تایباد به بستری کنونی ۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان خاتم‌الانبیا این شهر اشاره و بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تاکنون دو هزار و ۲۰۵ شهروند به طور قطعی به این ویروس مبتلا و ۷۴۹ نفر در تنها مرکز درمانی این شهرستان بستری شده‌اند.  

سیاح گفت: در چارچوب سومین مرحله غربالگری بیماری کووید ۱۹ در تایباد افزون بر ۹۵ درصد ساکنان این شهرستان تحت پوشش برنامه غربالگری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: امروز رفتار تک‌تک مردم در اقدام ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا بسیار پراهمیت و موثر است لذا از عموم هموطنان توقع داریم با تمام توان در فرهنگ‌سازی برای مهار این بحران و نابودی ویروس کرونا با رعایت دقیق و جامع دستورالعملهای پیشگیرانه همیاری کنند.  

او ادامه داد: با توجه به وضعیت این شهرستان از نظر شیوع کرونا و بر اساس تصمیم گیری طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت کرونایی، محدودیتهای جدیدی در تایباد اعمال شده که بر این اساس فقط مشاغل گروه یک و ۲ فعالیت داشته و مشاغل گروه سه و چهار تعطیل هستند و در صورت بازگشایی و فعالیت، واحدهای متخلف ۱۵ روز مهر و موم خواهند شد.

فرماندار تایباد به همکاری خوب اصناف این شهرستان در اجرای ممنوعیتها و محدودیتهای اخیر کرونایی نیز اشاره و بیان کرد: از ابتدای آذر ماه جاری تاکنون ۹۰ درصد فعالان صنفی در تایباد مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کرده‌اند.  

سیاح افزود: بر این اساس پاسخگویی ادارات خدماتی در شهر تایباد با حضور دوسوم کارکنان انجام می‌شود و دیگر ادارات با یک‌دوم کارکنان فعالیت دارند و همچنین تا اطلاع بعدی همه مسجدهای شیعیان، اهل‌سنت و آیین نماز جمعه در این شهرستان تعطیل خواهد بود.

وی اضافه کرد: هرگونه مراسم جمعی مذهبی و اجتماعی نیز در این شهرستان ممنوع است زیرا حفظ سلامت عمومی و جان تک‌تک مردم در اولویت همه کارها قرار دارد لذا قاطعانه و با جدیت تمام با همه بخشهایی که با رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند در چارچوب قانون برخورد صورت می‌گیرد.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد که با کشور افغانستان هم‌مرز است در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها