معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری خبرداد: دو گرمخانه سیار که متشکل از دو اتوبوس که برای استراحت و استفاده از محیط گرم در ساعات سرد برای افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب ندارم دیده شده، راه‌اندازی و شروع به کار کردند.

آغاز به کار دو گرمخانه سیار در مشهد

به گزارش قدس آنلاین ، رضا دانایی ضمن اشاره به راه‌اندازی دو گرمخانه سیار برای حمایت بیشتر از شهروندان بی‌خانمان، بیان کرد: دو اتوبوس تحت عنوان «گرمخانه سیار» که برای استراحت موقت این افراد در نظر گرفته شده، به ارائه خدمات ابتدایی پذیرایی و کمک‌های اولیه می‌پردازند. 

وی در ادامه افزود: پذیرایی با غذای گرم و چای، همچنین ارائه خدمات اولیه پرستاری شامل باند، پماد و... برای استفاده افراد کارتن‌خواب در این گرمخانه‌های سیار تدارک دیده شده و این اتوبوس‌ها در مناطقی که به عنوان پاتوق و محل تجمع آنان شناسایی شده، برای ساعاتی توقف کرده و به ارائه خدمات می‌پردازند. 

معاون سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری تصریح کرد: گرمخانه های سیار با مشارکت تشکل‌های مردمی و فعالان این حوزه راه‌اندازی شد، چرا که جلب اعتماد این قشر آسیب دیده نیازمند حضور متخصصان و فعالان این حوزه است. این خدمات توسط نهادهای مردمی با حمایت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری محقق می‌شود. 

دانایی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این گرمخانه های سیار، ماشین‌های پشتیبانی برای انتقال افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان به گرمخانه های ثابت حضور دارند. اگر فردی پس از دریافت خدمات ابتدایی در این اتوبوس‌ها تمایل به حضور در گرمخانه های شهرداری را داشت توسط این ماشین‌های پشتیبانی به این مراکز منتقل خواهد شد. انتقال و استفاده از گرمخانه های ثابت کاملا اختیاری و بدون اجبار افراد صورت می‌گیرد و هدف اصلی ما حمایت از این گروه آسیب دیده و توزیع عادلانه خدمات شهری به آنان است. 

از عموم شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده افراد بی‌خانمان این موضوع را با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ درمیان گذاشته و از جان این افراد در مقابل آسیب‌های احتمالی ناشی از برودت هوا حراست کنند. 

۸ گرمخانه ثابت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری در مناطق مختلف شهری، آماده پذیرایی از شهروندان بی‌خانمان و افراد کارتن خواب است.

برچسب‌ها