مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۲۶ خانه بهداشت روستایی در حوزه تحت پوشش این دانشگاه با یک هزار و ۱۶۸ بهورز غربالگری مرحله سوم کرونا را انجام می‌دهند و تاکنون ۹۵ درصد افراد پرخطر در روستاها در این مرحله غرباگری شدند.

۹۵ درصد افراد پرخطر در روستاها غرباگری مرحله سوم کرونا شدند

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: فعالیت بهورزان در مناطق روستایی در زمینه پیشگیری از کرونا موفقیت‌آمیز بوده است و کلیه خدمات به روستایی‌ها در خانه‌های بهداشت روستایی قابل ارائه است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تعداد ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار نفر ساکن حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و از این تعداد یک میلیون و ۷۰ هزار جمعیت روستایی هستند که در ۷۲۶ خانه بهداشت روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد غربالگری می‌شوند و تعداد یک هزار و ۱۶۸ بهورز در این خانه‌ها مستقر هستند و به مراجعه‌کنندگان ارائه خدمت دارند.

وی با بیان اینکه مجموع افراد پرخطر در روستاها ۳۰۰ هزار و ۵۸۶ نفر هستند که از این تعداد ۲۸۸ هزار نفر آن‌ها، غربالگری مرحله سوم کرونا شدند، خاطرنشان کرد: بیماران مزمن علاوه بر غربالگری کرونا، خدمات مراقبتی و اساسی به‌ دو صورت حضوری و غیرحضوری را نیز دریافت می‌کنند.

درخشان بیان کرد: در سایر موارد تحت پوشش که ۸۰۰ هزار نفر هستند ۹۶ درصد آن‌ها غربالگری شدند و خوشبختانه روند غربالگری‌های کرونا در روستاها به سرعت انجام شده و وقفه‌ای در این خصوص به‌وجود نیامده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها