رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: سیره امام هشتم باید برای مسئولان قابل تٲمل باشد چرا که این سیره و رفتار قابلیت عرضه به دنیا را دارد.

سیره امام رضا(ع) قابلیت عرضه به جهان را دارد

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری امروز در اولین کنفرانس ملی امام رضا (ع)  که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در کشور آمریکا که مدعی حقوق بشر است، تبعیض نژادی موضوعی است که سال‌ها مورد بحث و اختلاف بوده و تا به امروز هم این مسئله حل نشده است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه مدعیان حقوق بشر حرف و عملشان یکی نیست، بیان کرد: امام رضا (ع)  مخالف این امر بودند که میان نژادهای مختلف تبعیضی وجود داشته باشد، لذا سیره و رفتار امام هشتم به شکلی بود که کسی حس تبعیض را درک نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه نگاه امام هشتم به بشریت یک نگاه الهی است و ارزش‌های انسانی در سیره و سخن امام هشتم وجود داشت، اظهار کرد: در نگاه الهی، جایگاه خاصی برای انسان در نظر گرفته شده و ارزش هر فردی به عمل وی است، اما متأسفانه بانیان حقوق بشر با کارهای خود دنیا را دچار فساد کرده‌اند.

دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه قم با اشاره به اینکه امام رضا (ع)  با فقیر و غنی همنشین می‌شدند و بر سر یک سفره می‌نشستند و با آنها هم کلام می‌شدند، بیان کرد: سیره امام هشتم باید برای مسئولین قابل تٲمل باشد چرا که این سیره و رفتار قابلیت عرضه به دنیا را دارد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها