رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: علت افزایش قیمت پرتقال در بازار این شهر به سبب کمبود عرضه است که قیمت آن را در فصل سرما ۲ تا سه برابر افزایش داده است.

افزایش قیمت پرتقال در بازار مشهد به دلیل کمبود عرضه است

به گزارش قدس آنلاین،  حیدر ساکن برجی افزود: پرتقال فصل سرما در مشهد از طریق واردات از استانهای شمالی و جنوبی کشور تامین می‌شود اما امسال حجم عرضه این میوه در میدان میوه و تره بار کمتر از سال گذشته است و این موضوع قیمت آن را از هر کیلوگرم ۳۰ تا ۵۰ هزار ریال در سال گذشته به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار ریال رسانده است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد علت کمبود عرضه پرتقال در میادین میوه و تره بار ذخیره سازی پرتقال برای عید نوروز و توجیه اقتصادی بالای آن برای صادرات است و یکی از دلایل افزایش قیمت پرتقال در سال جاری را می‌توان ناشی از افزایش قیمت تمام شده تولید در باغات دانست.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: در مجموع امسال به دلایلی که ذکر شد حجم عرضه مرکبات شامل پرتقال، لیمو شیرین و نارنگی در میادین میوه و تره بار کاهش یافته و به همان نسبت روی افزایش قیمت آنها تاثیر گذاشته است و در این میان قیمت پرتقال به دلیل ماندگاری بالاتر آن به نسبت سایر مرکبات گرانتر شده است.

ساکن در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر علت افزایش قیمت موز و عرضه آن به قیمت هر کیلوگرم ۲۶۰ هزار ریال افزود: موز با ارز به نرخ آزاد وارد کشور می‌شود و امسال ثبت سفارش نیز برای آن انجام نمی‌گیرد و این مساله باعث حجم عرضه موز در بازار و افزایش قیمت آن شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها