واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی در خراسان رضوی‌ به بهره‌برداری رسید.

 از واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی در خراسان رضوی بهره برداری شد

به گزارش قدس آنلاین،  واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی امروز از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور و با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح و بهره‌برداری شد.

پروژه توسعه بخش بخار نیروگاه فردوسی بدون استفاده از منابع مالی دولتی یا صندوق توسعه ملی و تنها با سرمایه‌گذاری مپنا احداث و همه تجهیزات اصلی نیروگاه شامل بویلر، توربین، ژنراتور، سیستم خنک‌کن و سامانه کنترل در کارخانجات گروه مپنا ساخته شده است.

پروژه توسعه بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی توس (فردوسی) که در فضایی به وسعت ۶۰ هکتار در ۲۵ کیلومتری جاده مشهد به قوچان واقع شده، مشتمل بر سه واحد توربین بخار به ظرفیت جمعا ۴۸۰ مگاوات است.

محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، در این مراسم و در پاسخ به پرسش رئیس‌جمهور در مورد وضعیت کرونا در خراسان رضوی اظهار کرد: اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند مقابله با ویروس همه‌گیر در این استان به خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: پیرو همکاری اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا و بر اساس آمار وزارت بهداشت ۱۵ شهرستان از ۱۹ شهرستان دارای وضعیت قرمز در خراسان رضوی هم‌اینک تغییر وضعیت دادند و به سطح نارنجی شیوع ویروس همه‌گیر رفته‌اند.

معتمدیان ادامه داد: همچنین برخی دیگر از شهرستان‌های این استان که پیش از این در وضعیت نارنجی قرار داشتند، اینک از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت زرد دارند.

استاندار خراسان رضوی از همراهی مردم در اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند برای کاهش شیوع ویروس همه‌گیر کرونا نیز قدردانی کرد.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در حاشیه این مراسم استاندار خراسان رضوی جلسه‌ای را در خصوص توسعه نیروگاه‌های برق استان برگزار کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها