همه با دو اصطلاح قرنطینه و انزوا که در همه‌گیری کووید-۱۹ به‌طور گسترده استفاده می‌شود، آشنا هستید؛ این اقدامات برای کاهش خطر انتقال و مسطح کردن منحنی ابتلا به کار گرفته می‌شوند و شامل چندین روز اجتناب در تعامل با افراد دیگر است.

مدت‌زمان قرنطینه افراد مبتلابه کرونا کاهش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، هنگامی‌که فکر می‌کنید در معرض فردی آلوده به ویروس قرارگرفته‌اید خود را قرنطینه می‌کنید و ازآنجاکه علائم ممکن است بین دو تا ۱۴ روز پس از مواجهه شدن با ویروس ظاهر شود، شما مجبورید برای دو هفته قرنطینه شوید. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) با توجه به منفی بودن جواب آزمایش فرد مبتلا اجازه کوتاه‌تر شدن مدت قرنطینه را می‌دهد.

در این بیماری، قرنطینه شدن روشی است که هنگام ابتلا به بیماری باید انجام شود. فرد باید خود را از دیگران که در یک خانه زندگی می‌کنند، جدا کرده تا خطر انتقال بیماری کاهش یابد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده توصیه کرده است که باید تا زمان اتمام تمامی علائم بیماری یعنی ۱۰ روز پس از تشخیص بیماری در قرنطینه باشید. این موارد برای افرادی است که علائم بیماری خفیف تا متوسط ‌کووید-۱۹ را تجربه می‌کنند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند. اما نتایج تحقیقات جدید می‌گوید که قرنطینه پس از تشخیص تایید شده می‌تواند بسیار کمتر از توصیه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده باشد، زیرا افراد ویروس را در مدت‌زمان کمتری از بین می‌برند.

در تحقیقات گذشته گفته‌شده بود که فرد دو روز قبل از شروع علائم و تا هشت روز پس از شروع علائم انتقال‌دهنده ویروس است. یکی از اصلی‌ترین مشکلات ویروس کرونا و دلیل گسترش سریع آن، مسری بودن افراد قبل از شروع علائم است. آنان نمی‌دانند که در ۱۴ روز گذشته در برخی مواقع در معرض ویروس قرارگرفته‌اند و دیگران را در این دو روز که قبل از علائم است، آلوده می‌کنند.

نتایج تجزیه‌وتحلیل تحقیقی در The Lancet Microbe می‌گوید: دو روز قبل از بروز اولین علائم و پنج روز پس‌ازآن بیشترین زمان انتقال عفونت است. با توجه به اینکه هنگام تایید تشخیص، قرنطینه آغاز می‌شود، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که دوره انزوا باید نیمی از توصیه CDC باشد.

بااین‌حال، همه بیماران لزوما طی پنج روز پس از شروع علائم، ویروس را از بین نمی‌برند. مواردی وجود دارد که افراد به مدت طولانی عفونی هستند. این افراد اغلب علائم را برای مدت طولانی‌تری تجربه می‌کنند و برخی ممکن است به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشند حتی برخی از بیماران مبتلابه نقص ایمنی ممکن است ماه‌ها عفونی باشند بدون اینکه علائمی از خود بروز دهند.

کشورهای دیگر قبلا دستورالعمل‌های خود انزوایی را کوتاه کرده و یا قصد انجام آن را دارند. فرانسه دوره انزوا را از ۱۴ روز به ۷ روز در ماه سپتامبر کاهش داد. آلمان قصد دارد آن را به پنج روز کاهش دهد.

به گفته نیویورک‌تایمز، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده (CDC) ممکن است به‌زودی در هفته آینده، مدت‌زمان انزوای اعلام‌شده خود را برای بیماران مبتلابه کووید-۱۹ کاهش دهد.

متخصصان بهداشت معتقدند که در صورت حمایت علمی، اگر مدت‌زمان انزوا کاهش یابد، احترام گذاشتن به آن برای افراد راحت‌تر می‌شود و این مورد می‌تواند منجر به کاهش گسترش بیماری کووید-۱۹ شود.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها