کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: نفس انتقام‌گیری جزو واجبات و به جای خود باقی است اما نحوه انجام چنین عملی برای انتقام باید بر عهده مسئولین گذاشته شود که البته زیر نظر مقام معظم رهبری، مسؤولان باید به جمع بندی لازم برسند که درباره نحوه انتقام از عاملان و آمران چگونه عمل کنند.

انتقام گرفته می‌شود اما مدبرانه و هوشمندانه

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص مسأله انتقام خون شهدای هسته‌ای و ترورها شخصیت‌های علمی و سیاسی و نظامی کشور گفت : در این موضوع بین مردم و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی شکی وجود ندارد که عاملان و آمران ترور باید مجازات شوند. مجازات این ترورها  باید به صورت قاطعانه به دشمنان و همراهان و جاده باز کن های دشمن داده شود. 

وی در این باره افزود :  قاطعیت در برخورد و مجازات با تمامی عاملان و آمران ترور بسیار واجب است اما این موضوع باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده شود. به این معنا که لازم است پاسخگویی و انتقام گیری از دشمنان و عاملان ترور در زمان، مکان، موقعیت مناسب و اهداف مؤثری انجام  شود. آن زمان اقدام می‌توان بهترین زمان و مناسب ترین شیوه را برای انتقام در نظر گرفت.

کارشناس مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد :  زمانی که آمریکایی‌ها شهید سلیمانی را  ترور کردند کسانی که امروز بعد از ترور شهید فخری زاده باز هم از خویشتن داری حرف می‌زنند، بر خویشتن داری تأکید می‌کردند. یعنی آن زمان می‌گفتند اگر در مقابل آمریکا خویشتن داری نکنیم احتمال بروز جنگ بسیار محتمل است. این گروه مردم را از عواقب جنگ می‌ترسانند. متأسفانه همچنان این افراد از خویشتن داری صحبت می‌کنند و به افکار عمومی اینگونه القا شود که دادن هر گونه پاسخی به دشمن احتمال حمله نظامی را  بیشتر می‌کند و خسارات زیادی به ما وارد می‌شود. 

محمد حسن قدیری ابیانه خاطر نشان کرد : در همان زمان مشاهده کردیم که ایران مهمترین پایگاه آمریکا در منطقه را به عنوان پایگاه عین الاسد موشک باران کرد اما آمریکا هیچ کاری علیه جمهوری اسلامی ایران انجام نداد، چرا که آمریکا نسبت به قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت و می‌دانستند جمهوری اسلامی ایران می‌تواند پایگاه‌های نظامی آمریکا را مورد حمله قرار دهد هر چند وجود پایگاه نظامی برای ما می‌تواند خطرناک باشد اما هدف خوبی برای حمله و مجازات دشمنان ایران هم می تواند باشد.

محمد حسن قدیری ابیانه تصریح نمود : لذا مسئله انتقام‌گیری از عاملان و آمران ترور به جای خود همچنان باقی است بنابراین این موضوع را به عهده مسئولین می‌گذاریم، چرا که آنها باید امکانات را بررسی کنند، اهداف را شناسایی کنند. با توجه به شناخت آنها از ابزارها و اینکه چه زمانی و مکانی برای هدف انتقام مناسب است، بنابراین نفس انتقام‌گیری جزو واجبات و به جای خود باقی است اما نحوه انجام چنین عملی برای انتقام باید بر عهده مسؤولین گذاشته شود که البته زیر نظر مقام معظم رهبری، مسؤولان باید به جمع بندی لازم برسند که درباره نحوه انتقام از عاملان و آمران چگونه عمل کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها