رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت گرامیداشت ۱۶ آذرماه، «روز دانشجو»، از آغاز اعطای تسهیلات پژوهشی در قالب طرح «شهید دکتر محسن فخری زاده» در این دانشگاه خبر داد.

آغاز طرح «شهید فخری زاده» در دانشگاه امام رضا(ع)

دکتر «مرتضی رجوعی» به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اعلام این خبر گفت: یکی ازطرح ها و برنامه‌های متناسب با گرامیداشت روزدانشجو آغاز اجرای طرحی به نام طرح «شهید دکتر محسن فخری‌زاده» در زمینه اعطای تسهیلات پژوهشی به واجدان شرایط، توسط این دانشگاه است.

وی ادامه داد: به مناسبت روز دانشجو و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشور،«شهید دکتر محسن فخری زاده»، در این طرح که مزین به نام ویاد وخاطره این شهید والامقام است، از طرح‌های پژوهشی و اختراعات دانشجویان واستادان در زمینه پژوهش‌های کاربردی که منتج به یک فناوری نرم و هویت‌ساز و یا فناوری‌های سخت شود، تا سقف ۵۰ میلیون تومان، توسط این دانشگاه حمایت می شود.

این مقام مسئول افزود:  این طرح به تازگی به تصویب هیئت رئیسه دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) رسیده است، البته پیشنهاد (یا همان پروپوزال) این طرح مربوط به مخترعان و پژوهشگران، باید به تأیید شورای پژوهشی این دانشگاه نیز برسد.وی تأکید کرد: هدف از آغاز اجرای این طرح ، توجه به اجرایی کردن دستورات ومنویات  مقام معظم رهبری در پیام صادره ایشان به مناسبت حادثه تروریستی اخیر که منجر به شهادت دکتر محسن فخری‌زاده شد، است.

رجوعی تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب دراین پیام به طور واضح و شفاف برادامه با صلابت فعالیت‌های علمی و فنی شهید دکترمحسن فخری زاده، در عرصه‌های علمی و فناوری، تأکید کردند.

رئیس این دانشگاه افزود: علاقه‌مندان به استفاده از این تسهیلات پژوهشی می‌توانند پیشنهاد (یا پروپوزال) خود را در سایت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) بارگذاری نمایند.

این دانشگاه پس از بررسی پیشنهادهای ارائه شده، نسبت به انتخاب موارد برتر و دارای شرایط و حمایت از آن‌ها اقدام خواهد کرد، ضمن اینکه فرصت بهره‌مندی متقاضیان و افراد دارای شرایط از تسهیلات پژوهشی این طرح، تا پایان ۱۳۹۹ خواهد بود.

گرامیداشت روز دانشجو در فضای مجازی

وی دربخش دیگری از سخنانش در زمینه گرامیداشت ۱۶ آذرماه، مصادف با روز دانشجو گفت: با توجه به شرایط کرونایی و پرهیز از تجمعات و اجتماعات و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امسال مراسم گرامیداشت روز دانشجو توسط این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این دانش آموخته مقطع دکترای رشته مدیریت ادامه داد: با استفاده از امکانات و توانمندی‌های فضای مجازی ،علاوه بر طراحی برنامه‌های شاد و مفرح برای گرامیداشت روز دانشجو، این مراسم ازساعت ۱۸بعدازظهر، روز یکشنبه ۱۶ آذرماه سال جاری، از طریق شبکه‌های اجتماعی «روبیکا» و «آپارات» و به صورت زنده (Live) در فضای مجازی پخش می‌شود.

رجوعی اضافه کرد: همچنین در این مراسم و از طریق ظرفیت‌های  فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برنامه مشاوره روان‌شناسی و روان‌شناختی توسط استاد «حورایی»، با موضوع موفقیت در برنامه‌ریزی‌های درسی و به صورت آموزش‌هایی درفضای مجازی، برای مخاطبان و دانشجویان،ارائه می‌شود.

رئیس این دانشگاه در زمینه  دیگر خدمات الکترونیکی ارائه شده به دانشجویان در شرایط کرونایی متذکر شد: در سال جاری، مراحل نام نویسی دانشجویان ورودی جدید به این دانشگاه به خاطر شرایط کرونایی، به صورت الکترونیکی انجام شد و از طرف دیگر با توجه به محدودیت‌های مربوط به مراجعه حضوری و مستقیم و به خاطر جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، تمام سامانه‌های خدماتی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به صورت الکترونیکی و اینترنتی و به صورت غیر حضوری، آماده ارائه خدمات به دانشجویان هستند .

فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه امام رضا(ع)

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه امام رضا(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته با حمایت‌ تولیت‌های معزز آستان قدس رضوی، فعالیت‌های علمی و بین‌المللی این دانشگاه توسعه یافته ، به گونه‌ای که امروز افزون  بر  هزار دانشجوی خارجی از ملیت‌های عراقی، پاکستانی، سوریه و... در رشته‌های گوناگون این دانشگاه و در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، در حال تحصیل هستند.

رئیس این دانشگاه ادامه داد: از طرف دیگر، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)  با موافقت و مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، توانست «مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان» را در سال گذشته، تأسیس کند.وی گفت: هدف ازتأسیس این مرکز، آماده‌سازی دانشجویان خارجی جهت تسلط به زبان فارسی برای ورود به دوره‌های تخصصی بوده که این مرکز علاوه بر دانشجویان غیرایرانی از دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، پذیرای درخواست آموزش به سایر دانشجویان غیرفارسی زبان از مراکز آموزش عالی دیگر هم هست.

تسهیل وتسریع در امور کنسولی دانشجویان خارجی

رجوعی به مناسبت روز دانشجو خبردیگری مبنی بر تسریع و تسهیل درارائه خدمات کنسولی به دانشجویان خارجی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) را هم عنوان کرد وافزود: یکی دیگر از خدمات دانشجویی این دانشگاه، ارائه خدمات کنسولی به دانشجویان خارجی در جهت تسهیل و تسریع درامور کنسولی و اقامتی این دانشجویان است که  با همکاری اداره امور کنسولی استان خراسان رضوی انجام می شود.این مقام مسئول اضافه کرد: در ارائه این خدمات کنسولی، تمامی امور مربوط به دریافت مجوز«اقامت»، «تمدید اقامت»، «خروج و مراجعت» و همچنین «خروج قطعی»، به صورت مستقیم و استقرار در محل پلیس محترم گذرنامه استان خراسان رضوی انجام می شود که این استقرار موجب کاهش زمان مربوط در زمینه دریافت مجوزها برای دانشجویان خارجی شده و از هدر رفتن  وقت و زمان آنان، جلوگیری می کند.

توسعه تحصیلات تکمیلی با توجه به مأموریت‌های آستان قدس

رئیس این دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش به توسعه تحصیلات تکمیلی درمقطع دکتری دردانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اشاره وخاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی این دانشگاه در جهت توسعه رشته‌های آموزشی ، توجه به  مأموریت‌های آستان قدس رضوی در توسعه رشته‌های مربوط به تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود: این کار از سال گذشته با پذیرش دانشجو درمقطع دکتری و در رشته تحصیلی «مدیریت سیاست‌گذاری بازرگانی»، آغاز شده و امیدواریم روند جذب دانشجو در رشته‌های تحصیلی مرتبط با سیاست‌های آستان قدس رضوی توسعه یابد، ضمن اینکه  این اقدام  با طراحی یک برنامه راهبردی پنج ساله و در تمامی گروه‌های آموزشی این دانشگاه، توسعه می‌یابد.

برچسب‌ها