سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که مطالبه مجلس پس از ترور شهید فخری‌زاده، افزایش حفاظت و امنیت دانشمندان کشور است.

مطالبه مجلس افزایش امنیت دانشمندان کشور است

قدس آنلاین:  ابوالفضل عمویی شهید «محسن فخری‌زاده» تصریح کرد: شخصیتی ملی بود که تمام زندگی خود را برای افزایش توانمندی‌های کشور در بخش‌های مختلف نوآوری و فناوری قرار داد و باید همه ارکان کشور بر حفظ مسیر این شهید متمرکز شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مطالبات مجلس افزایش حفاظت و امنیت دانشمندان کشور است، ‌ عنوان کرد: دانشمندان شناخته شده‌ای در حوزه‌های دفاعی، نوآوری و فناوری و هسته‌ای فعالیت می‌کنند که به توسعه فناوری های بومی کمک شایانی کرده و در این بخش فعال هستند و حفاظت از این شخصیت‌ها مطالبه عمومی و  همه نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود:  یکی از مسائلی که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستگاه دیپلماسی و قوه قضائیه مطالبه کرده بود، محکومیت بین‌المللی برای عاملان این ترور و شکایت از آنها در نهادهای بین المللی است تا این جنایتکاران در دست قانون قرار بگیرند.

سخنگوی کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی در ادامه با اشاره به هدف رژیم صهیونیستی که کند شدن روند توسعه‌ای کشور در بخش هسته‌ای و فناوری است، افزود: در این شرایط باید مسیر توسعه‌ای کشور حفظ شود و یکی از مسائلی که در هفته گذشته برای حفظ این دستاوردها انجام شد، ‌ تصویب طرح اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران بود که با حداکثر آرا کلیات و جزئیات طرح به تصویب رسید و شورای نگهبان نیز به سرعت این طرح را تایید و برای اجرا به دولت محترم ابلاغ شد.

عمویی درباره طرح اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها افزود: به رغم اینکه قرار بود با برجام تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران رفع شود اما با وجود حسن نیت و عمل جمهوری اسلامی به تعهدهای خود در برجام، ‌ طرف آمریکایی به تعهدات عمل نکرد و طرف اروپایی نیز کاری برای بهتر شدن روند اقتصادی و تجاری انجام نداد.

وی ادامه داد: این سوال از همان ابتدای تشکیل مجلس یازدهم در بین همه نمایندگان وجود داشت که چرا وقتی طرف مقابل به تعهدهای خود عمل نمی کند ما باید به این تعهدات پایبند باشیم و این دغدغه سرانجام به ایجاد و تصویب طرح اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها ختم شد تا بتوانیم از حقوق مردم به درستی دفاع کنیم. ‌

عمویی با اشاره به تاثیر فعالیت‌های شهید فخری‌زاده بر روند پیشرفت کشور خاطرنشان کرد:‌ فعالیت‌ها و دانش این شهید که در صنایع نوین کشور و دفاعی بود چنان عیان بود که سبب شود دشمنان از سال‌ها قبل در تلاش برای ترور او باشند لذا لازم است برای حفظ این سرمایه‌ها، ‌ حمایت‌ها و حفاظت‌های بیشتری اعمال شود. ‌

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها