امیر کویت امروز یکشنبه پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی، با استعفای دولت این کشور موافقت کرد.

امیر کویت با استعفای دولت این کشور موافقت کرد

قدس آنلاین: به گزارش القدس العربی، «نواف الاحمد الصباح» امیر کویت طی فرمانی با استعفای قانونی دولت این کشور موافقت کرد. وی پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کویت، با استعفای دولت موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب شیخ «صباح الخالد احمد الصباح» از این پس به عنوان نخست وزیر دولت پیشبرد امور کویت به کار و فعالیت خود ادامه خواهد داد تا دولت جدید این کشور تشکیل شود.

کمیته برگزاری انتخابات کویت امروز یکشنبه نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور را اعلام کرد. این کمیته تأکید کرد که با پیروزی چهره‌های جدید، ۶۲ درصد از ترکیب پارلمان دستخوش تغییر شده است.

کمیته برگزاری انتخابات اعلام کرده است که در جریان انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ هیچیک از نامزدهای زن به پیروزی نرسیدند. بر اساس نتایج اعلامی، تجمع اسلامی سلفی برای دومین دوره متوالی از راهیابی به پارلمان باز ماند. این در حالی است که احزاب اخوانی ۳ کرسی در پارلمان را کسب کردند.

در این انتخابات، شیعیان نیز موفق شدند ۶ کرسی کسب کنند؛ هرچند که در میان آنها چهره‌های جدیدی نیز به پارلمان راه یافتند. در جریان انتخابات پارلمانی کویت، ۳۲۶ نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند تا در نهایت از میان آنها ۵۰ نفر به پارلمان راه پیدا کنند. این در حالی است که بیش از ۵ هزار نفر برای شرکت در انتخابات واجد شرایط شناخته شده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها