رشت– مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان بیان کرد: برای نخستین بار در کشور با تخصیص۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور مقابله با گونه مهاجم سنبل آبی از سوی وزارت کشور موافقت شد.

اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با سنبل آبی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست، ساسان کفایی ،افزود: این اقدام با تلاش‌های مجدانه از سوی ادارات کل حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران گیلان و مساعدت و پشتیبانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استانداری با تخصیص مبلغ یادشده از محل اعتبارات بحران کشور به منظور مقابله با گونه مهاجم سنبل آبی در تالاب‌های استان توسط وزیر کشور اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: استان گیلان با داشتن ۳۱ هزار هکتار عرصه‌های آبی از مناطق حساس و مهم کشور به لحاظ وجود اکوسیستم‌های آبی تلقی می‌شود که در چند سال اخیر با رشد بی سابقه و تصاعدی گونه مهاجم سنبل آبی حیات تالاب‌های این استان با خطر جدی روبرو شده است.

گیلان دارای ۳۱ هزار هکتار پهنه تالابی است که افزون بر ۲۴ هزار هکتار آن ۸۰ درصد در قالب سه تالاب انزلی، امیرکلایه و بوجاق تحت عنوان کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است؛ علاوه بر ورود پسماندها و رسوبات و فاضلاب‌ها به تالاب و همچنین پس روی آب خزر که باعث کاهش شدید عمق تالاب بین المللی انزلی شده در پنج سال گذشته این تالاب با مشکل جدیدی به نام گیاه مهاجم سنبل آبی مواجه شده است.

برچسب‌ها