۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 731001

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۲۸۴ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسید.

کرونا جان ۲۸۴ نفر دیگر را در ایران گرفت

قدس آنلاین: سیما سادات لاری روز دوشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۷ آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰ هزار و ۸۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۶۹۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۱ هزار و ۳۷۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۷۴۲ هزار و ۹۵۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۷۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۲۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امروز از خطه شمال و استان گیلان با شما صحبت می کنم، نمودار ابتلا و بستری کرونا در این استان همچنان صعودی و نگران کننده است، برای کاهش موارد بیماری و بیماریابی سریع افراد مبتلا طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این استان شروع شده و کمیته های عملیاتی این طرح خدمات مراقبت، حمایت و نظارت را در مناطق مختلف این استان انجام می دهند.

وی ادامه داد: از زمان تشکیل تیم های عملیاتی طرح حاج قاسم سلیمانی، ۶۸۰۰ نیروی بسیجی در قالب ۲۸۸۰ تیم با همکاری مراکز بهداشتی، هلال احمر و سایر سازمانهای مردم نهاد در استان گیلان به ۲۲۶ هزار خانوار و بالغ بر ۶۸۰ هزار و ۹۹۱ نفر خدمات غربالگری و بیماریابی ارائه کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از این تعداد از ۵۳۶ نفر فرد تست رپید گرفته شد که ۹۸ نفر آنها مثبت شدند، ۵۸۶ نفر نیازمند قرنطینه خانگی بودند، ۹۸ نفر ایزولاسیون شدند، ۲۰۵ فرد مشکوک به کرونای سالمند و ۱۶۵ فرد دارای بیماری زمینه ای شناسایی شد و دو فرد بیمار به بیمارستان ارجاع شدند.

لاری گفت: برای تامین تجهیزات و امکانات قرنطینه و مراکز نقاهتگاهی خیرین استان گیلان همکاری کردند و مقدار زیادی تب سنج، ماسک و اقلام حمایتی را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادند. امیدواریم با ادامه همکاری مردم با طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و تقویت همکاری بین بخشی و استفاده بهینه از امکانات شبکه بهداشتی کشور هر چه زودتر شاهد توقف روند صعودی ابتلا به  کرونا در استان گیلان و کل کشور باشیم.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۶۷ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

با رنگ برخی شهرها از جمله تهران که بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ۱۵ آذر از قرمز به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داده است، میزان محدودیت ها در شهرهایی که مانند تهران از وضعیت قرمز به نارنجی رسیده اند، کاهش یافته، برخی مشاغل مانند پاساژها، فروشگاههای بزرگ، فروشگاههای لباس، اسباب بازی، مراکز خرید و فروش خودرو و املاک، قنادی ها و بستنی فروشی ها بازگشایی می شوند اما تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح از این پس نه تنها در شهرهای قرمز بلکه در شهرهای نارنجی هم ممنوع است. علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا گفته است: وضعیت نارنجی در تهران شکننده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها