حجت الاسلام و المسلمین دکتر نصر ا... پژمانفر گفت: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نقش استراتژیک در برقراری امنیت، ایمنی و سلامت غذایی کشور ایفا می کند که تامین امنیت غذایی مردم در شرایط کنونی، توجه بیشتر به پژوهش در صنعت غذا را می طلبد.

تامین امنیت غذایی کشور، نیازمند توجه بیشتر به پژوهش در صنعت غذا است

به گزارش قدس آنلاین، «حجت الاسلام و المسلمین دکتر نصر ا... پژمانفر» ضمن بازدید از موسسه در جریان عملکرد و دستاورد های آن قرار گرفت و گفت: فاصله زیادی برای برقراری ارتباط مناسب میان مراکز پژوهشی و جامعه وجود دارد.
وی با تاکید بر ضرورت رفع موانع ارتباطی موجود میان مراکز علمی - پژوهشی و جامعه افزود: روند بهبود روابط مراکز علمی – پژوهشی با جامعه باید به نحوی تحقق پیدا کند که شاهد رویت آشکار این پژوهش ها، در بخش های مختلف جامعه باشیم.
نماینده مردم مشهد و کلات خواستار معرفی گسترده تر نقش ملی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در بخش های دولتی و خصوصی شد و بیان کرد: برای تحقق این امر آمادگی هرگونه همکاری با این مرکز پژوهشی وجود دارد.
در ادامه «دکتر قدیر رجب زاده» رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ضمن ایراد سخنانی گفت: فعالیت های این موسسه به واسطه رسالت های ملی و منطقه ای، در دو بخش رفع چالش های ملی و صنایع غذایی متمرکز شده است.
وی با بیان اینکه بهم زمان با تولید علم، انتظار جامعه از بخش های علمی کشور حل مشکل است بیان کرد: پیشرفت کشور با تولید فناوری و بکارگیری آن برای ایجاد ارزش افزوده میسر است.
وی ادامه داد: فعالیت های پژوهشی این موسسه بر تولید فناوری معطوف است چراکه خاتمه طرح های پژوهشی منجر به تولید دانش فنی می شود.
رجب زاده با اشاره به تدوین سند امنیت غذایی کشور برای افق 2050 در شورای عالی امنیت غذایی، افزود: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در کارگروه ویژه تدوین این سند به نمایندگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان یک نهاد تاثیرگذار ایفای نقش می نماید.
وی با تاکید بر اینکه تمام تمرکز مدیران این موسسه به جذب درآمدهای اختصاصی معطوف است تصریح کرد: 96 درصد بودجه های طرح های پژوهشی  در این مرکز از صنایع متقاضی دریافت خدمات پژوهشی، فنی – مهندسی و آزمایشگاهی تامین می شود.

برچسب‌ها