۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: 731038

دولت انگلیس از فردا واکسیناسیون سراسری شهروندان این کشور را برای ایجاد ایمنی در برابر بیماری کووید19 آغاز می‌کند.

کارت واکسیناسیون کرونا در انگلیس (+عکس)

به گزارش قدس آنلاین نخستین محموله حاوی 800 هزار دوز واکسن مشترک تولیدی شرکت آمریکایی "فایزر" و شرکت آلمانی "بایون تک" وارد بریتانیا شده و از فردا (سه‌شنبه) واکسیناسیون سراسری انگلیس بر اساس اولویت‌بندی آغاز خواهد شد.

در نخستین مرحله قرار است طی یک هفته 800  هزار نفر از شهروندان دارای اولویت از جمله کادر درمانی، بیماران خاص و سالمندان این کشور واکسینه شوند.

این واکسیناسیون برای ایجاد ایمنی 95 درصدی در 2 مرحله با فاصله 21 روز برای هر فرد تکرار خواهد شد و شهروندان باید به فاصله 3 هفته بار دیگر واکسینه شوند.

واکسن "فایزر- بایون‌تک" به خاطر شرایط دمای محیطی و محدودیت‌های زیر ساختی برای حمل و نقل با مشکلاتی برای صادرات انبوه به کشورهای جهان روبروست.

این واکسن باید در دمای منفی 70 درجه نگهداری شود و به همین خاطر حمل و نقل آن به دیگر نقاط جهان سخت و دشوار است.

بریتانیا نخستین کشوری است که واکسیناسیون کرونا را آغاز می‌کند. بر اساس اعلام مقامات بهداشتی کرونا همه مقدمات برای واکسیناسیون سراسری انجام شده و سهمیه واکسن بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت عمومی بین آنها توزیع شده است.

نظام سلامت عمومی بریتانیا (NHS) همچنین برای واکسیناسیون کرونا کارت‌های ویژه‌ای صادر کرده است و شهروندانی که واکسن می زنند این کارت‌ها را به عنوان مدرکی برای دریافت واکسن کرونا دریافت خواهند کرد. این واکسن برای ایجاد ایمنی باید حتما در دو نوبت به فاصله 3 هفته به هر فرد تزریق شود.

عکس:IHA

عکس:IHA

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها