عسل تولیدی شهرستان مه ولات در سال جاری افزایش دوبرابری داشت.

رشد دو و نیم برابری تولید عسل در مه ولات

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات در جلسه آموزشی زنبورداران این شهرستان گفت: آمارگیری حاکی از این است که امسال ۶۳ زنبوردار با پنج هزار و ۹۶۹ کندو، ۳۱ تن عسل تولید کردند و این مقدار، دو و نیم برابر عسل تولید پارسال بود.

 

 هادی ساربان در خصوص آمارگیری از زنبورستان‌ها بیان داشت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، آمارگیری از زنبورستان‌ها به صورت میدانی انجام نشده و آمار سال گذشته با همکاری شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان به روز رسانی شد.

 

وی هدف از سرشماری زنبورستان‌ها را دستیابی به تعداد زنبورداران، تعداد کندوها، میزان تولید عسل و تولیدات جانبی اعم از گرده و موم و همچنین میزان اشتغال و استفاده از تسهیلات بانکی در این بخش اعلام کرد.

 

ساربان درباره اقدامات انجام شده برای آگاهی زنبورداران افزود: جهت آشنایی زنبورداران با روش‌های پرورش زنبور، بیماری‌ها و روش تولید بره موم، یک دوره کلاس آموزشی ۲ روزه در محل جهاد کشاورزی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد و در این کلاس تعدادی از زنبورداران شهرستان حضور داشتند.

 

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات همچنین درباره ضرورت تشکیل تعاونی آبزی پروران در این شهرستان هم گفت: توسعه اشتغال خانگی، تامین نهاده های مورد نیاز آبزی پروران، پیگیری تخصیص تسهیلات بانکی ارزان قیمت و برنامه ریزی برای ارتقاء کمیت و کیفیت آبزیان تولیدی از برنامه های این تعاونی ها خواهد بود.

 

 ساربان، پرورش ماهی را یک شغل مولد و اشتغالزا و موثر بر تغذیه و درآمد ساکنان منطقه دانست و افزود: تجربیات سال‌های قبل و وجود استخرهای متعدد در کنار منابع آبی مانند استخر حدواسط روستای عبدل آباد جهت توزیع بچه ماهی گرمابی، قابلیت های خوبی برای پرورش حداقل ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در این منطقه است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

                                              

برچسب‌ها