رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به نشست وزرای تجارت اتحادیه اروپا برای بررسی تحریم‌های آنکارا گفت ما تسلیم هیچ تهدیدی نخواهیم شد.

اردوغان: تسلیم تهدید اروپا نمی‌شویم

قدس آنلاین: رویترز نوشت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پیش از نشست وزرای تجارت اتحادیه اروپا گفت ترکیه در اختلاف خود با یونان و قبرس درباره حقوق دریایی در شرق مدیترانه تسلیم تهدید اتحادیه اروپا نخواهد شد.

 رجب طیب اردوغان امروز دوشنبه، با اعلام این موضع خود خاطر نشان کرد که کشورش آماده مذاکره درباره حقوق کاوش در فلات قاره‌ای و بهره برداری از منابع احتمالی انرژی آن است.

اردوغان تاکید کرد که آنکارا اجازه نخواهد داد ذهنیت دزدی دریایی که توسط سایر کشورها نشان داده شده است، حق دسترسی دریایی ترکیه را محدود کند.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا قرار است درباره دلایل احتمالی اعمال تحریم علیه ترکیه بحث و گفتگو کنند تا روزهای پنجشنبه و جمعه پیشنهادهای لازم در این زمینه را به سران کشورهای خود برای نشست شورای اروپا ارائه دهند.

تنش درباره این موضوع در ماه اوت هنگامی به اوج خود رسید که ترکیه یک کشتی اکتشافی برای پیدا کردن منابع انرژی به آب‌های شرق دریای مدیترانه فرستاد که یونان نیز حاکمیت بر آن را نیز مطالبه می‌کند. آنکارا و آتن در ماه سپتامبر توافق کردند که بحث در مورد ادعاهای دریایی خود را از سر بگیرند، گفتگوهایی که برای چهار سال قطع شده بود. اما یونان از سرگیری گفتگوها را تا زمانی که کشتی‌های ترکیه مناطق مورد نظر را ترک نکرده باشند، رد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها