فیصل المقداد، وزیر امور خارجه جدید سوریه که به تهران سفر کرده است؛ صبح امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی با او گفت‌وگو کرد.

شمخانی: باید به حضور شرارت‌آمیز آمریکا در منطقه پایان داد

قدس آنلاین: در این دیدار دریابان شمخانی با اشاره به سطح عالی روابط راهبردی ایران و سوریه و با تمجید از نقش مهم و ممتاز این کشور در مقاومت منطقه‌ای علیه اشغالگری و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی بر ضرورت استمرار و گسترش روابط تهران - دمشق تاکید کرد.
وی با بیان اینکه آمریکا با حضور در سوریه به دنبال غارت نفت سوریه، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و تقویت و گسترش هسته های تروریستی داعش در منطقه است؛ تصریح کرد: باید به حضور شرارت آمیز آمریکا در منطقه پایان داد.
وی با اشاره به علت وجودی و رمز بقاءرژیم صهیونیستی که توسعه تجاوز به حقوق انسانها و ترور است افزود: جامعه جهانی و مجامع بین المللی باید برای  ایجاد جهانی امن و آرام  در برابر اقدامات این رژیم خون آشام و ضد بشری قاطعانه بایستد.
شمخانی گفت: بی تردید جهان، بدون رژیم صهیونیستی امن تر خواهد شد.
شمخانی گفت: دولتمردانی که با حقارت مشغول عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی و کمک به اجرای نقشه‌های آمریکا در منطقه  هستند فرجامی بهتر از  قذافی و عمر البشیر نخواهند داشت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با تجلیل از مقاومت مردم و دولت سوریه در برابر تجاوز و "تروریسم عبری - داعشی" تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه ملت و دولت سوریه را در مسیر مبارزه با تجاوز گری و نابود سازی تروریسم تنها نخواهد گذاشت.
شمخانی تصریح کرد:  خون پاک فرزندان مقاومت در ایران، سوریه، عراق، لبنان، فلسطین، یمن و همه بلاد اسلامی بنیان اشغالگری، تجاوز و تروریسم را از منطقه ریشه کن خواهد کرد.
در این دیدار وزیر امور خارجه سوریه نیز با قدردانی از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی در برابر تروریسم و تهدیدات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: دولت و ملت سوریه هیچگاه خاطره جانفشانی و فداکاری سرداران و سربازان ایرانی و در راس آن ها شهید قاسم سلیمانی فراموش نخواهند کرد.
وی با اشاره به روابط خوب دو کشور در همه حوزه ها بر تقویت و گسترش این روابط به ویژه در حوزه های اقتصادی تاکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها