بارش برف در هشت شهرستان خراسان رضوی از شب قبل آغاز شده که بیشترین برف در قوچان با ارتفاع سه سانتی‌متر به زمین نشسته است.

برف در هشت شهرستان خراسان رضوی به زمین نشست

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی امروز افزود: طی این مدت در شهرستانهای قوچان، مشهد، درگز، کلات‌ نادر، چناران، نیشابور، فریمان و تربت‌حیدریه برف به زمین نشسته که پس از قوچان بیشترین برف در چناران با ۲ سانتی‌متر ارتفاع ثبت شده است.

مرتضی اثمری ارتفاع برف در مشهد را نیز نیم سانتی‌متر عنوان کرد.

وی ادامه داد: بارش باران نیز طی این مدت در ۱۵ شهرستان خراسان رضوی گزارش شده که بیشترین آن در قوچان با ۶ میلیمتر ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای برف و باران که از عصر یکشنبه هفته جاری همراه با افت دما،  وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی در این استان آغاز شده است تا ظهر امروز پایان می‌یابد ولی بارندگی دوباره روز چهارشنبه در نواحی شمالی و شمال غرب استان دور از انتظار نیست.  

وی با اشاره به ماندگاری دمای هوای سرد در خراسان رضوی افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد چهار درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که تا پایان هفته جاری با نوسان یک تا ۲ درجه‌ای همراه است.  

اثمری ادامه داد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد سه درجه زیر صفر بود که طی شب‌های آتی تا چهار درجه زیر صفر هم می‌رسد.

فریمان با کمینه دمای هوای سه درجه زیر صفر و داورزن با بیشینه دمای هوای ۹ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها