این روزها و در برهه شیوع ویروس کرونا، فضای مجازی و همچنین ابزارهای بصری و صوتی همچون صدا و سیما، حرف اول و آخر را در حوزه ارتباط با مخاطب می‌زنند، چرا که بسیاری از برنامه‌ها به این فضا و بستر منتقل شده است

تمهیدات ویژه رسانه‌ای در دل محدودیت‌های کرونایی/ پخش ۲۰۰۰ دقیقه برنامه از حرم مطهر رضوی

آستان قدس رضوی و بارگاه منور رضوی نیز از این قاعده مستثنی نشدند و با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده در بارگاه منور رضوی برای تشرف زائر و مجاور، بخش عمده‌ای از برنامه‌ها به صداوسیما و فضای مجازی منتقل شد.
محروم شدن خیل عظیم دلدادگان از زیارت شمس‌الشموس و هم‌چنین ضرورت برقراری ارتباط دائم میان زائران و بارگاه رضوی سبب شد برنامه‌ریزی بیشتری برای فیض بردن زائران از فضای ملکوتی حرم رضوی صورت گیرد.
در این میان، مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی به صورت محور پای کار آمده و تمهیدات مختلفی در این زمینه اندیشیده است.
برای نمونه، به همت این مؤسسه، طی دو هفته گذشته، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ دقیقه برنامه زنده از حرم مطهر رضوی در شبکه‌های مختلف سیما پخش شد.
با این اقدام، مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی بحران کرونا را به فرصت مبدل، و از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های مختلف استفاده کرد. این موسسه با پخش‌ زنده‌ برنامه‌های حرم به‌ویژه در مناسبت‌های آیینی، فرصتی را برای زیارت از راه دور در اختیار مخاطبان خود قرار داد.
هزار و ۲۱۰ دقیقه پخش زنده از حرم مطهر رضوی، ۳۰۰ دقیقه «زیارت امین‌الله»، ۴۲۰ دقیقه برنامه اذانگاهی، ۱۲۰ دقیقه برنامه رادیویی و ۱۲۰ دقیقه برنامه در حوزه بین‌الملل بخشی از تلاش‌های این مؤسسه در دو هفته اخیر است.
این برنامه‌ها از شبکه‌های دو، سه، افق، قرآن، خراسان رضوی، جوان و الکوثر مقابل دیدگان مخاطبان میلیونی قرار گرفته است.

عرض ارادت با ذکر زیارت «امین‌الله»
هم‌چنین ویژه‌برنامه زیارت «امین‌الله» با هدف ایجاد ارتباط معنوی بینندگان با مضجع نورانی و مطهر حضرت در روزهای اعمال محدودیت‌های کرونایی، همراه با تصاویر زنده از بارگاه منور رضوی تولید و پخش شده است.
طی دو هفته گذشته، در مجموع، ۱۴ ویژه‌برنامه «امین‌الله» در ۳۰۰ دقیقه همه‌روزه ساعت ۲۱:۳۰ از سیمای جمهوری اسلامی ایران به مخاطبان و ارداتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تقدیم شده است.

تولیدات ویژه درباره شهید فخری‌نژاد
یکی از برنامه‌های این مؤسسه در دو هفته گذشته، تولید کلیپ فاخر از طواف دانشمند برجسته هسته‌ای شهید حاج محسن فخری‌زاده در حرم مطهر رضوی بود. مراسم گرامیداشت این دانشمند شهید نیز در حرم مطهر رضوی از شبکه‌های یک، قرآن، افق، خراسان رضوی و شبکه‌های استانی به صورت زنده پوشش داده شد.
ساخت نماهنگ طواف پیکر این شهید بزرگوار در حرم و پخش آن از شبکه‌های ملی و بین‌المللی و انتشار چند ده‌میلیونی در فضای مجازی از دیگر اقدامات این مؤسسه طی دو هفته گذشته بود.
«محفل انس با قرآن کریم» نیز عنوان ویژه‌برنامه‌ای بود که به مناسبت گرامیداشت این شهید بزرگوار از شبکه‌های قرآن و معارف سیما پخش شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها