مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح پایش هفتگی بیماری کرونا در ۲۳ سرای سالمندان زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در حال اجراست.

پایش کرونا در ۲۳ مرکز سالمندان خراسان رضوی در حال اجراست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد احمدیان گفت : سالمندان یکی از اقشار آسیب‌پذیر در شرایط کرونایی هستند، از این رو حفظ سلامت آنان  از اهمیت بسیار برخوردار است، لذا اجرای طرح قرنطینه معکوس و پایش هفتگی کرونا در مراکز نگهداری سالمندان در راستای حفظ سلامت این قشر از جامعه انجام می‌شود.

وی افزود: قرنطینه معکوس یکی از راهکارهایی است که به حفظ سلامتی سالمندان کمک می‌کند و در این طرح، رفت و آمد اطرافیان با سالمند، محدود می‌شود تا سلامتی سالمند حفظ شود و کمتر در معرض ابتلا به بیماریها باشد.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بازدید از سراهای سالمندان و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در آنها را از دیگر برنامه های محافظتی برای سالمندان در شرایط کرونایی ذکر کرد و ادامه داد: خدمات مراقبتی برای سالمندان با همکاری رابط سلامت خانه سالمندان ارائه می‌شود تا ضمن حفظ سلامت آنها زمینه انتشار این بیماری در بین سالمندان کاهش یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای حمایت از بیماران کرونایی با اولویت سالمندان گفت: در این طرح سالمندان بالای ۷۵ سال که تنها زندگی می‌کنند یا بیماری زمینه ای دارند در اولویت حمایت پایگاه بسیج محلات هستند.

احمدیان افزود: در طرح "هر مسجد یک سنگر سلامت" بسته‌های کمک معیشتی برای سالمندان نیازمند تعریف شده تا این افراد برای تهیه مایحتاج خود کمتر از منزل خارج شوند و علاوه بر آن خدماتی همچون معاینه خانگی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

۸۰ درصد جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در  دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.  

 حدود ۱۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی سالمند هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها