یک مجموعه آبی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در خراسان رضوی افتتاح شد.

افتتاح مجموعه آبی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در افتتاح  استخر باران و مجموعه آبی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: ما در آغاز سال تحصیلی از ۱۲۰۰ کلاس درس بهره‌برداری کردیم. همچنین قصد داریم تا پایان اسفندماه ۵۰۰  کلاس درس دیگر را نیز بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: ۶۹ کلاس درس برای آموزش‌وپرورش استثنایی استان، یک مجموعه آبی و سالن ورزشی در حال بهره‌برداری است. همچنین ۱۴ پروژه و ۷۵ کلاس درس با توجه به نیازهای ویژه استان در دست اجرا است. در همین راستا چند سالن و کانون نیز به بهره‌برداری رسیده است.   این پروژه‌ها با کمک خیرین و اداره کل نوسازی و توسعه تجهیز مدارس به بهره‌برداری رسیده است.

خدابنده با بیان اینکه «تحقق عدالت آموزشی مقدمه‌ای بر عدالت اجتماعی است و توجه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اهمیت خاصی دارد و در دستور کار آموزش‌وپرورش است»، ادامه داد: در خراسان رضوی حدود ۱۹ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس خاص و عادی مشغول به تحصیل هستند و این امر سبب شد تا تعداد زیادی از این پروژه به این گروه از دانش‌آموزان اختصاص یابد. همچنین مناسب‌سازی فضا و تجهیزات از اولویت‌های آموزش‌وپرورش بوده و در همین راستا در سال ۹۹، ۱۹۵ مدرسه مناسب‌سازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: مجموعه آبی در زمینی به مساحت  ۵۹۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۶۰میلیارد برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آماده بهره‌برداری است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها