مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی ضمن تکرار این ادعا که ایران باید به طور کامل از برجام پیروی کند گفت باید راهی برای بازگشت آمریکا به برجام پیدا کنیم.

بورل: باید راهی برای بازگشت آمریکا به برجام پیدا کنیم

قدس آنلاین: «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در وبیناری با عنوان «GLOBSEC» بر لزوم بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای برجام تأکید کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، بورل در اظهارات خود با تکرار این ادعا که جمهوری اسلامی ایران باید به طور کامل از برجام تبعیت کند گفت: «ما باید راهی را برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران پیدا کنیم و همچنین راهی برای ایران که به طور کامل از این توافق پیروی کند.» 

وی در ادامه افزود: «توافق هسته‌ای همچنان به عنوان نقطه عطف یک دیپلماسی موفق ارزیابی می‌شود و ما به این توافق به عنوان بزرگترین موفقیت در ظرفیت دیپلماتیک‌مان افتخار می‌کنیم.»

اظهارات این مقام اروپایی در حالی مطرح شده که کشورهای فرانسه، آلمان و انگلیس روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای مشترک نسبت به تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای جدید در تاسیسات غنی‌سازی نطنز، ابراز نگرانی کردند.

تروئیکای اروپایی با ادعای اینکه تصمیم ایران برای نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز، نقض توافق هسته‌ای است، گفتند: «اگر ایران درباره حفظ فضای دیپلماسی جدی است، باید از توافق تبعیت کند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها