عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق قانون مدنی رئیس جمهور باید در مهلت قانونی، مصوبه مجلس را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند که این کار را نکرده است گفت: قالیباف کار نکرده روحانی را انجام داده و از روزنامه رسمی خواسته که متن قانون را منتشر کند.

قالیباف کار نکرده روحانی را انجام داد/ دولت باید غنی سازی ۲۰ درصدی را آغاز کند

قدس آنلاین:  احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره عدم ابلاغ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از سوی حسن روحانی، اظهار داشت: طبق قانون مدنی، رئیس جمهوری ۵ روز مهلت دارد تا مصوبه تایید شده مجلس را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند تا آنها این قانون را عملیاتی کنند ولی اگر مهلت قانونی رئیس جمهور به اتمام برسد و قانون ابلاغ نشده باشد رئیس مجلس باید قانون را ابلاغ کند. ضمن اینکه زمان ابلاغ قوانین از سوی رئیس جمهوری ۱۵ روز است.

وی افزود: چهارشنبه هفته گذشته (۱۲ آذر) قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد و حسن روحانی تا روز دوشنبه هفته جاری فرصت ابلاغ آنرا داشت که این کار را انجام نداد ولی قالیباف به عنوان رئیس مجلس روز سه شنبه (۱۸ آذر) این قانون را ابلاغ کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از ابلاغ، متن قانون را منتشر کند و عملا بعد از این مدت غنی سازی ۲۰ درصدی آغاز خواهد شد ضمن اینکه طبق متن قانون، دولت بایستی گزارشی را نحوه اجرای این قانون را به مجلس بدهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها