نیروهای سعودی دیروز (سه شنبه) اقدامات سرکوبگرانه خود علیه ساکنان شیعه مذهب شهرستان «العوامیه» در شرق عربستان را از سرگرفتند.

نیروهای سعودی مسجد امام حسین(ع) را ویران کردند

قدس آنلاین: نیروهای امنیتی سعودی بدون هشدار قبلی مسجد «امام حسین» (ع) در محله " الزاره" در جنوب العوامیه را به محاصره کامل خود درآورده و به دنبال آن با تعصب و طائفه‌گرایی هر چه تمام‌تر به طور غیرمنتظره مسجد را ویران کردند.

العهد افزود: این اقدام تنش‌زا از سوی مقامات سعودی نمایانگر رویکرد نژادپرستانه آل سعود علیه مخالفان خویش است، به ویژه با توجه به اینکه این مسجد در گذشته مقر شیخ شهید «نمر باقر النمر» بود که در آن امامت جماعت نمازگزاران را برعهده داشت و آنها را به سوی حق هدایت و راهنمایی می‌کرد.

برخی از منابع از داخل شهر العوامیه در گفت وگو با تارنمای العهد ابراز داشتند که مقامات سعودی به بهانه توسعه بخشیدن به راه‌ها و رشد و توسعه و عمران منطقه و شکوفایی اقتصاد شهر "قطیف" و به طور کلی منطقه شرقی عربستان ، مسجد امام حسین (ع) را ویران کردند.

منابع مزبور تاکید کردند: هدف واقعی این طرح از بین بردن تمامی آثار به جا مانده از شهید النمر و جنیش سیاسی مسالمت‌آمیز وی در شرق عربستان است. 

بر اساس این گزارش، اقدام اخیر مقامات نظامی و امنیتی سعودی بیرون راندن اهالی محله " المسوره" در العوامیه از خانه و کاشانه‌شان و انهدام کامل این محله توسط نیروهای سرکوبگر سعودی را در اذهان تداعی کرد که طی آن مقامات این رژیم بیش از ۴۸۸ ساختمان مسکونی و تجاری متعلق به مردم را به زور تصاحب کردند و خانواده‌ها را از این شهرک و حومه قبرستان آن کوچ دادند.

به نوشته العهد، در همین راستا نیروهای امنیتی سعودی دیروز (سه شنبه) شهر «الاحساء» را مورد یورش قرار دادند و پس از محاصره کامل محله، " سید هاشم الشخص " را در منزلش بازداشت کردند و اثاثیه منزل وی را برهم زده و از بین بردند.  

نیروهای سعودی هر از چند گاهی به بهانه‌های مختلف استان شیعه نشین "الشرقیه" را مورد تهاجم قرار داده و اهالی آن را مورد آزار و اذیت قرار داده و شماری از شهروندان را بازداشت کرده و در اثر تیراندازی به سوی افراد غیرنظامی تعدادی از شهروندان را به قتل رسانده و یا زخمی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها