سازمان هواپیمایی کشوری در پی انتشار خبری مبنی بر آغاز فعالیت ایرتاکسی در فرودگاه امام (ره) اعلام کرد: این سازمان تنها مرجع صدور مجوز فعالیت‌های هوانوردی از جمله تاکسی هوایی است.

سازمان هواپیمایی کشوری: مجوزی برای ایرتاکسی صادر نشده است

قدس آنلاین: سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: به دنبال مطالب مطرح شده در رسانه‌ها در خصوص مجوزهای فعالیت ایرتاکسی به اطلاع می‌رساند سازمان هواپیمایی کشوری تا کنون برای هیچ شرکتی، پروانه بهره برداری ارائه خدمات تاکسی هوایی به شکل اخص صادر ننموده و مطالب مطرح شده در رسانه‌ها اشاره به فعالیت متعارف شرکت‌های هواپیمایی موجود دارد.

گفتنی است تاکسی هوایی یک مدل کسب و کار و بازرگانی هوانوردی است که شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند با این الگو و در قالب فرآیندهای پیش بینی شده ذیل قانون هواپیمایی کشوری و دستورالعمل‌های تخصصی مربوطه، به جابه جایی مسافر و بار بپردازند.

مدل بازرگانی شرکت‌های هوایی به دو دسته برنامه‌ریزی شده و غیربرنامه‌ای تقسیم می‌شود.

در مدل غیر برنامه‌ای، الگوی چارتری و الگوی سفر بر مبنای تقاضای مسافر وجود دارد که فعالیت ایر تاکسی در این حوزه، یعنی مدل غیربرنامه‌ای، مبتنی بر تقاضا است.

از همین رو، شرکت‌های هواپیمایی دارای مجوز از سازمان در صورت داشتن مشتری و ناوگان متناسب با الگوی فعالیت ایرتاکسی (ناوگان با زیر ۱۹ صندلی) می‌توانند به شیوه غیربرنامه‌ای مبتنی بر تقاضا نیز به ارائه این خدمات بپردازند.

همچنین سازمان هواپیمایی کشوری به جهت تسهیل در راه اندازی و بهره برداری از هواپیماهای زیر ۱۹ نفر برای بخش خصوصی، اقدام به تشکیل کمیته هوانوردی عمومی نموده و با برگزاری جلسات مدون در حال تهیه شیوه نامه‌ها و زیرساخت‌های توسعه هوانوردی عمومی است.

لیکن تاکنون تغییری در قوانین موضوعه قبل صورت نپذیرفته است و صرفاً در دست تحقیق می‌باشد.

لازم به ذکر است سازمان هواپیمایی کشوری آماده است تا در صورت دریافت تقاضا از سمت سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه نسبت به بررسی شرایط و صدور مجوزهای مربوطه اقدام نماید.

گفتنی است دو روز قبل معاون اقتصادی فرودگاه امام خمینی (ره) از راه اندازی سیستم ایر تاکسی در این فرودگاه از سوی یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی و با استفاده از ۲ فروند امبرائر ۵۰ نفره خبر داده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها