معاون پارلمانی رییس‌جمهوری درباره ابلاغ قانون لغو تحریم‌ها گفت: رییس جمهوری تا پایان وقت اداری امروز چهارشنبه فرصت ابلاغ قانون لغو تحریم‌ها را داشت ولی ای کاش رییس مجلس شورای اسلامی در این زمینه کمی صبوری می‌کرد.

واکنش معاون روحانی به ابلاغ قانون لغو تحریم‌ها از سوی قالیباف /کاش کمی صبوری می کردید

«حسینعلی امیری» روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که چرا قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را رییس مجلس ابلاغ کردند، در حالی که باید رییس‌جمهور این کار را انجام می‌دادند؟ اظهار کرد: ابلاغ قانون توسط رییس جمهوری فرآیندی دارد و  قانون مذکور هنوز فرآیند ابلاغ را به طور کامل طی نکرده بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه نامه رییس مجلس شورای اسلامی باید از طریق دبیرخانه نهاد ریاست‌جمهوری تقدیم رییس‌جمهور شود، اظهارداشت: رییس‌جمهوری که پیش‌نویس نامه‌ها و مکاتبات و امور اداری ابلاغ قوانین را شخصا انجام نمی‌دهند و سازوکاری برای این اقدامات وجود دارد. البته نامه رییس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه در رسانه‌ها منتشر شد اما انتشار در مطبوعات در اینگونه امور ابلاغ قانونی محسوب نمی‌شود.

امیری با بیان اینکه کارمندان دبیرخانه نهاد ریاست جمهوری به دلیل تعطیلی روزهای پنج‌شنبه و جمعه در محل کار نبودند، ‌ یادآور شد: روز شنبه نامه رییس مجلس شورای اسلامی به رویت مسوولان دبیرخانه نهاد ریاست‌جمهوری رسید و طبق ماده یک قانون مدنی برای ابلاغ قانون این فرصت پنج روزه از شنبه شروع می‌شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: از روز شنبه مورخ ۱۶ آذرماه ۹۹ معاونت امور مجلس رییس‌جمهور مطابق رویه همیشگی، فرم ابلاغ قانون و پیش نویس مکاتبات مربوطه را تهیه و برای دفتر رییس‌جمهور ارسال شد. اما وقتی روز گذشته خبر و تصویر نامه آقای قالیباف به روزنامه رسمی را در رسانه‌ها دیدم، تعجب کردم.

وی خاطرنشان کرد:‌ با توضیحاتی که بنده ارائه کردم رییس جمهور تا پایان وقت اداری چهارشنبه یعنی امروز ۹۹/۰۹/۱۹ فرصت داشتند تا قانون را برای اجرا به مراجع ذی‌ربط ابلاغ کنند. اما ای کاش رییس مجلس شورای اسلامی قدری صبوری می‌کردند تا کار مسیر کامل قانونی خود را طی کند.

«محمدباقر قالیباف» عصر روز گذشته در نامه‌ای خطاب به «مجید اکبرپور» رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی کشور مصوبه اخیر مجلس موسوم به «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را ابلاغ کرد.

در نامه قالیباف آمده است: «با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده یک قانون مدنی و در اجرای تبصره ذیل ماده یک قانون مذکور، «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» برای چاپ و انتشار در روزنامه رسمی ابلاغ می‌گردد.»

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها