گیلان -معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، از غربالگری ۵۰ درصد جمعیت استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۷۰ بیمار در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۱۱۰ نفر آنان وخیم است و در ICU هستند.

غربالگری کرونایی ۵۰ درصد جمعیت گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،  آبتین حیدرزاده ، با اشاره به روند اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح استان گیلان، اظهار کرد: ۵۰ درصد جمعیت استان تاکنون غربالگری شده اند.

وی از همکاری حدود ۲۸۰۰ تیم سه نفره بسیجی و ۲۰۰ تیم دو نفره هلال احمر در طرح شهید سلیمانی خبر داد و گفت: شهرها را به محله ها تقسیم کردیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، طرح شهید سلیمانی را در شناسایی بیماران کرونایی بسیار کمک کننده دانست و تصریح کرد: در این طرح سفیر سلامت خانوار را انتخاب می کنیم و سفیر سلامت می تواند روزانه با سامانه طرح تماس بگیرند و علائم و نشانه های موجود در افراد خانواده را اعلام کند لذا سامانه اقدام به مراجعه و ارسال بسته های حمایتی و اعزام فرد بیمار به مراکز نقاهتگاهی یا بیمارستان ها می کند.

حیدرزاده، با بیان اینکه طی چند روز اخیر بستری روزانه بالای ۱۰۰ نفر را داشتیم، خاطرنشان کرد: برخی این سوال را دارند که چرا با اجرای طرح شهید سلیمانی همچنان شاهد افزایش بستری ها هستیم، زیرا نتیجه اجرای طرح ۱۴ روز آینده مشخص می شود و قطعا با کاهش آمارها مواجه خواهیم بود.

برچسب‌ها