سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرچه شدت شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد با تغییر وضعیت از قرمز به نارنجی تبدیل شده اما محدودیتهای شبانه رفت و آمد شهروندان و ممنوعیت ورود و خروج خودروها در این کلانشهر از روز شنبه ۲۲ آذر ماه جاری همچنان تداوم خواهد داشت.

محدودیتهای شبانه در مشهد برای مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: بر این اساس از روز شنبه آتی اجرای محدودیتهای جدید مرتبط با تغییر رنگ وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح استان خراسان رضوی تداوم می‌یابد.

وی ادامه داد: تاکنون همه ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی از وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا خارج شده و هم‌اینک این وضعیت در سطح این شهرستانها "زرد یا نارنجی" به معنای تداوم شیوع بیماری همه‌گیر البته با شدت کمتر است که بر لزوم هوشیاری همگان در رعایت کامل و دقیق دستورات بهداشتی پیشگیرانه تاکید می‌کند.  

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محدودیتهای جدید مرتبط با مقابله در برابر شیوع ویروس کرونا با توجه به تغییر رنگهای نشانگر وضعیت شدت شیوع، بیشتر ناظر بر سطح فعالیت مشاغل است بطوری که در "وضعیت نارنجی" علاوه بر مشاغل سطح یک، مشاغل سطح ۲ نیز مجاز به فعالیت هستند.  

وی افزود: گرچه آمارهای تعداد مبتلایان بستری و سرپایی ویروس کرونا در مشهد و خراسان رضوی کاهش یافته اما این به هیچوجه به معنای عادی شدن شرایط و کم‌توجهی مردم نسبت به لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی نیست.  

دکتر رحیمی ادامه داد: وضعیت کنونی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا بگونه‌ای است که در صورت کوچکترین کم‌توجهی مردم نسبت به رعایت اقدامات پیشگیرنه بهداشتی، چرخه فعال انتقال ویروس تشدید شده و دوباره شاهد اوجگیری ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح جامعه خواهیم بود.
وی پرهیز از تشکیل دورهمی‌های خانوادگی به ویژه در مناسب آتی "شب یلدا" را یکی از اقدامات مهم و موثر برای مقابله با انتقال ویروس و شیوع دوباره همه‌گیری کرونا اعلام کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از عموم مردم تقاضا داریم امسال در مناسبت فرهنگی اجتماعی "شب یلدا" بطور جدی و با وسواس تمام از تشکیل هرگونه جمع خانوادگی و دوستانه اکیدا پرهیز کنند.

وی افزود: هرگونه کم‌توجهی نسبت به این درخواست تخصصی بهداشتی پیشگیرانه، خطر انتقال ویروس کرونا و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را برای خود و عزیزانمان را به شدت بالا می‌برد.  

۸۰ درصد جمعیت استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت استان از سوی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها