مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: سه نفر متخلفان زیست محیطی در استان که متهم به برداشت غیرمجاز شن و ماسه بودند، به تهیه ۵۰۰ کیلوگرم دانه پرندگان محکوم شدند.

شکارچیان غیرمجاز مجبور شدند برای پرندگان دانه بخرند

قدس آنلاین: مهران نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این متخلفان که از بستر پارک ملی دریاچه ارومیه اقدام به برداشت شن و ماسه کرده بودند، به بازگشت وضعیت به حالت سابق، نصب تابلوی روان در مسیر و فعالیت زیست محطیی به مدت ۲ ماه موظف شدند.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همواره در حال گشت زنی در سواحل دریاچه ارومیه و سایر زیستگاه ها هستند و با متخلفان در این زمینه برخوردهای جدی و قانونی را انجام می دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی درباره دستگیری چهار نفر شکارچی در حریم پارک ملی ارومیه در هفته جاری بیان کرد: ماموران یگان حفاظت پارک ملی دریاچه حین گشت زنی در سواحل پارک ملی به چهار نفر متخلف مواجه شدند که از این افراد چهار قبضه اسبحه شکاری به همراه لاشه یک قطعه غاز پیشانی سفیدکوچک، دو قطعه غاز خاکستری و یک قطعه آنقوت کشف شد.

وی ادامه داد: پرونده متهمان پس از تکمیل جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شده است.

نظری با اشاره به دستگیری ۹ نفر متخلف شکار در شهرستان تکاب در هفته جاری افزود: این افراد در قالب سه گروه سه نفری بودند که با هوشیاری جوامع محلی و ماموران دستگیر شدند.

وی افزود: کشف و ضبط سه قبضه اسلحه شکاری و مقداری ادوات شکار از این افراد انجام و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌است.

نظری درباره ممنوعیت شکار و صید در زیستگاههای استان بیان کرد: طبق بخشنامه های ارسالی از سازمان مرکزی هرگونه اقدام به شکار و صید در استان ممنوع بوده و لازم است شکارچیان به قوانین جاری در این زمینه احترام بگذارند.

آذربایجان‌غربی دارای افزون بر۶۸۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده است که ۱۰۲ هزار هکتار آن متعلق به منطقه مراکان خوی می‌باشد؛حدود ۱۰۰ محیط بان مسوولیت حفاظت از این مناطق را برعهده دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها