رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: با توجه به تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا، شهرستان نیشابور رتبه دوم استان را بعد از مشهد مقدس داراست.

نیشابور رتبه دوم متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا را بعد از مشهد دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسماعیل اعتمادی عنوان کرد: تا پایان آبان ماه سال جاری، تعداد ۱۰۷ فقره پرونده برای دریافت تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری و صنایع دستی با مبلغ ۲۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال در سامانه ثبت شده است.

وی ادامه داد: از مجموع مبلغ تسهیلات درخواستی توسط متقاضیان، تا کنون مبلغ ۸ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال  از طریق بانک‌های عامل پرداخت قطعی انجام شده و مابقی نیز در حال طی فرآیند پرداخت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور مطرح کرد: با توجه به پرداخت تسهیلات مذکور، تا کنون برای ۱۵۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

اعتمادی گفت: شهرستان نیشابور با دارا بودن ۵۳ واحد و شهرستان زبرخان نیز با دارا بودن ۱۳ واحد تاسیسات گردشگری با مجوز قانونی از میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی، دومین قطب گردشگری استان خراسان رضوی است که سالیانه بیش از ۶ میلیون نفر از اماکن تاریخی و گردشگری این دو شهرستان بازدید می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها