۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 731522
تابش فرهنگ بسیج در آینه رسانه

من میان بسیج و رسانه، یک "این همانی" آشکار می بینم. کار رسانه نیازمند روحیه بسیجی است و کار بسیج هم به نوعی تولید پیام و انتقال آن در کمترین زمان و با کمترین هزینه است. خیلی مولفه های مشترک دیگر نیز هست که "این همانی" را قوت می بخشد.

اگر اندکی تامل کنیم خواهیم توانست فهرستی روشن از اشتراکات به دست بیاوریم که دست ما را در شناخت بهتر هر دو بالا می برد. برای بیان آن زمان هست و ان شالله در روز های پیش رو، زمینه هم ایجاد می شود. امروز اما از خدمات متقابل این دو به هم چشم می پوشیم تا از کارکرد بسیج در جامعه بگوئیم و رسالتی که رسانه در این مسیر بر عهده دارد.

بسیج را از آغاز، مولودی مبارک یافتیم که در چهار فصل سال به میوه های تازه کام مردمان را شیرین می کرد و رسانه این یافته را به محتوایی غنی تبدیل کرد و در اختیار اندیشه مردمان قرار داد و صادقانه از صادق ترین فرزندان این دیار گفت که مردم خود را و میهن خویش را از جان خویش عزیزتر می داشتند. فقط قصه جنگ نبود که بسیج چون آفتاب بدرخشد و شعاع آن در صفحات رسانه ها، چشم را بنوازد. آن تابش و این بازتابش در حوزه های مختلف به مبارکی اتفاق افتاد و هر جا حوادث و اتفاقات گره در کار ملک و ملت زد، این دست گره گشای بسیج بود که با سرانگشت همت آن را گشود. کم هم زخم برنداشت این سرانگشت ها اما هرگز زخم برداشتن را بهانه کنار کشیدن نکرد. نمک هم که روی زخمش ریختند باز میدان را واننهاد. ایستاد پای آرمان ها و هنوز ایستاده است.

رسانه هم این را می بیند و می گوید تا هم اهالی امروز بدانند افق های روشن به برکت شمع شدن چه جان های تابناکی است و هم فدائیان که در راه آمده اند بدانند از رهگذار همت چه کسانی به وادی امن و سلام پای می گذارند. بسیج هست، هرجا که زانو ها به سستی در گل می نشیند. هست هرجا کوچه ها به بن بست می خورد. هست و از پا افتاده را دست می گیرد و گرفتاران بن بست را به سوی دروازه ها می کشاند.

آنچه امروز در همت کادر درمان تجلی پیدا کرده است، شمایی روشن از فرهنگ بسیجی است. مهربانی های مردم در شکوه مواسات، جلوه ای زندگی ساز از این فرهنگ است. تلاش برای فقرزدایی، رشحه ای دیگر از این خرمن پر فیض است و بسیج سازندگی نماینده بخشی دیگر از کار. این همه را رسانه می بیند و می گوید و همین می تواند گام اول باشد از ارتقای سواد جامعه از بسیج. از شناخت ظرفیت های مومنانه جامعه. شناختی که می تواند با هم افزا کردن توان ها، موفقیت ها را ضریبی صد چندان دهد. باری بسیج نقش می زند، رسانه می بیند و بازتابش آن، جامعه را روشن می کند. در فضای روشن هم زندگی با سلام و سلامت بیشتر همراه است.....

انتهای پیام/

برچسب‌ها