رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: فروش این رسته صنفی به دلیل شیوع کرونا و اعمال محدودیتها و ممنوعیت‌ها کساد شده است.

کرونا بازار فروش پوشاک مشهد را کساد کرده است

جواد مفیدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۳۰ درصد از فروشندگان پوشاک مشهد به دلیل نداشتن فروش و کاهش کسب و کار، پروانه کسب خود را باطل کرده‌ و مجموع تعداد دارندگان پروانه کسب در این رسته به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: تعطیلی‌های اجباری باعث شده که اجناس روی دست فروشندگان پوشاک بماند به طوری که تاریخ انقضای پوشاک فصل با پایان فصول سر می رسد اما فروش کافی لباس صورت نمی گیرد لذا اجناس روی دست فروشندگان می‌ماند و ضرر می‌کنند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد گفت: فروش پوشاک به هیچ وجه ارزش افزوده ندارد و تعطیلی‌های اجباری جز ماندن اجناس روی دست واحدهای صنفی و ورشکستگی آنان ثمری برای واحدهای صنفی ندارد.

مفیدی افزود: روز گذشته که وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا نارنجی اعلام شد فروشندگان پوشاک این شهر به تصور این که دیگر ممنوعیتها برداشته شده است اقدام به بازگشایی کردند که به آنها تذکر داده شد تا روز شنبه هفته آینده ممنوعیت فعالیت خواهند داشت.

وی پیشنهاد کرد: به جای ممنوعیت فعالیت صنوف، اجازه فعالیت به صنوف با رعایت همه پروتکلهای بهداشتی در ساعات محدود در روز داده شود تا صاحبان صنوف بتوانند حداقل معاش خود را کسب کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها