مدیر پایانه مرزی لطف آباد گفت : پس از ۹ ماه توقف فعالیت و تعطیلی گذرگاه مرزی جمهوری اسلامی ایران و کشور جمهوری ترکمنستان ، عصر دیروز ۵ دستگاه تریلر ترکمن برای بارگیری و انتقال آن وارد گمرک لطف آباد درگز شدند.

۵ کامیون ترکمنستانی وارد گمرک لطف آباد شدند

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل پورعابد اظهار کرد: با گذشت بیش از یک هفته از بازگشایی گذرگاه مرزی گمرک لطف آباد و عدم استقبال رانندگان و کامیون‌داران و شرکت‌های حمل و نقل به دلیل شرایط تبادل تجاری و صادرات و واردات و انتقال ترانزیت در این مرز؛ دیروز توافق جدیدی بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و کشور جمهوری ترکمنستان حاصل شد.

مدیر پایانه مرزی لطف آباد گفت: شروط طرف ترکمن و نحوه‌ی تردد کامیون‌های ایرانی و تصمیم یک جانبه‌ی آنها به روش ترانس‌شیپمنت و تحویل بار به کشنده‌های ترکمنستانی، مخالفت رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل ایرانی را به همراه داشت.

وی افزود : پس از باز شدن مرز لطف آباد برای صدور مجوز خروج ناوگان باری هیچ محدودیتی وجود نداشت، در دو روز گذشته سازمان راهداری به دستور وزیر راه ،روند صدور مجوز را به حالت تعلیق در آورد و مقرر شد جلسه‌ای به صورت ویدئو کنفرانس بین مقامات دو کشور برگزار شود.

مدیر پایانه مرزی لطف آباد گفت: سرانجام عصر دیروز برای چگونگی انتقال بار و ترانزیت و توافق حاصله بین مقامات دو کشور، تصمیمات جدیدی اتخاذ شد و پس از ۹ ماه تعطیلی پیوسته این مرز، پنج دستگاه کامیون ترکمنستانی وارد گمرک لطف اباد شدند.

پورعابد با بیان اینکه پیش از این کامیون‌های ایرانی باید بار خود را در آن سوی مرز به کشندهای ترکمن تحویل می‌دادند، متذکر شد: بر اساس  رایزنی‌های انجام شده در این مرز به منظور کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال برای نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل کارگران و همچنین رونق بخشیدن به مرز، یدک ناوگان ترکمنی هم جهت عملیات تخلیه و بارگیری وارد کشورمان می‌شود که همین موضوع باعث اشتغال مستقیم افراد بسیاری خواهد شد و همچنین کامیون‌داران دیگر نگران خراب شدن لاستیک و لنت‌ها و سایر قطعات تریلری که قرار بود به کشنده‌های ترکمن تحویل دهند، نخواهند بود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها