دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با مشارکت مردم خوشبختانه در حال عبور از موج سوم کرونا در استان خراسان رضوی هستیم و قطع زنجیره انتقال کرونا نیازمند تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

خراسان رضوی با همراهی مردم در حال عبور از موج سوم کرونا است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: در هفته‌های اخیر شاهد موج سوم کرونا بودیم ولی خوشبختانه با اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم اکنون میزان مبتلایان کاهش یافته و از همراهی مردم در این زمینه با توجه به شرایط سخت اقتصادی قدردانی می‌شود.
وی اضافه کرد: موج اول کرونا در  اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال، موج دوم در تیر و مردادماه و موج سوم این بیماری در آبان و آذر ماه ماه امسال خود را نشان داد و امیدواریم موج چهارم این بیماری در فصل زمستان را با همکاری مردم با مشکلات کمتری سپری و کنترل کنیم.  
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر شرایط بسیاری از شهرها تغییر کرده و از قرمز به نارنجی رسیده است و این شرایط به دلیل اعمال محدودیت‌ها به دست آمده و با عدم رعایت مردم ممکن است دوباره شرایط تغییر کند زیرا ما تا پایان زمستان همچنان با اوج‌گیری کرونا رو به رو خواهیم بود.
انجیدنی افزود: عموم مردم باید توجه داشته باشند که تغییر رنگ شهرها به معنای پایان کرونا نیست و همچنان باید محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در شب یلدا را رعایت کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که این میزان در ابتدای آذرماه ۲ هزار و  ۸۰ نفر بوده است و با رعایت محدودیت‌های کرونایی کاهش قابل توجهی یافته است.  
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران کرونایی بستری در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی را  ۳۷۶ نفر عنوان کرد و گفت: روزانه حدود ۲۰۰ بیمار جدید بر اثر کرونا در استان بستری می‌شوند.
انجیدنی افزود: در شهر مشهد با تدابیر اتخاذ شده مشکل کمبود تخت در موج سوم بیماری کرونا احساس نشد و اکنون شرایط خدمت‌رسانی به بیماران در حد مطلوبی است.

۸۰ درصد جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان در  دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت۲۳۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۱ هزار و ۷۲۸ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها