مشهد با تلاش مدافعان سلامت و همکاری مردم، از وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا خارج و امروز ۲۲ آذر بطور رسمی وضعیت جاری این کلانشهر در تعداد بیماران بستری وسرپایی مبتلا به کووید ۱۹ "نارنجی" اعلام شد.

وضعیت مشهد از نظر شیوع کرونا بطور رسمی "نارنجی" اعلام شد/دورکاری تا سقف ۵۰ درصد

به گزارش قدس آنلاین مدیر توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه با اعلام عمومی این موضوع و ابلاغ رسمی آن، از تلاش بی‌وقفه و فعالیت مضاعف کارکنان واحدهای بهداشتی، درمانی و ستادی برای درمان بیماران و مبارزه براری قطع زنجیره انتقالویروس همه‌گیر کرونا قدردانی و بیان کرد: امیدواریم به زودی با همکاری مردم و تلاش مدافعان سلامت شاهد قطع کامل زنجیره انتقال کرونا و نابودی ویروس منحوس باشیم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از دکتر حمیدرضا اسلامی گزارش داد: با وجود تغییر وضعیت از قرمز به نارنجی، همچنان برای خدمات‌رسانی به بیماران در عین اجرای محدودیتهای کرونایی، فعالیت و حضور کارکنان واحدهای بهداشتی و درمانی در سطح خراسان رضوی مطلبق روال گذشته جریان دارد.
وی افزود: دورکاری کارمندان ادارات خدمات‌رسان نیز همانند واحدهای ستادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا سقف ۳۰ درصد تعیین شده و این میزان برای دیگر ادارات تا سقف ۵۰ درصدی حضور کارمندان است.
مدیر توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بسیاری از واحدهای ستادی این دانشگاه همانند واحدهای بهداشتی و درمانی درگیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند و به همین منظور حضور دو سوم این افراد در محیط کار ضروری است. 
وی همچنین گفت: "بانوان باردار، کارکنان دارای فرزند خردسال و یا مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای" در قالب برنامه‌ریزی برای دورکاری، در اولویت فعالیت به صورت دورکار قرار دارند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۹۲ هزار و ۶۱۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۱ هزار و ۷۲۸ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۷۸۷ هزار و ۸۵۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۷۰ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۸۰۷ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۵۹۱ هزار و ۱۵ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۴۹ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۱۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۷۹۶ بیمار کووید ۱۹ و ۲۹۹ هزار و ۶۹۲ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد. 

برچسب‌ها