نیروی هوایی ارتش و سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

امضا تفاهمنامه همکاری بین وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش برای تولید موتور جت

قدس آنلاین: امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ‌هدف از امضای این تفاهم نامه را گسترش همکاری های فی مابین و افزایش تولید در راستای تامین اقلام مورد نیاز نهاجا به ویژه در حوزه موتورهای هوایی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر خواجه فرد با اشاره به راه اندازی خط تولید موتور توربوجت ملی اوج که مرداد ماه امسال و به دستور رییس محترم جمهور صورت گرفت افزود: این خط تولید قابلیت آن را دارد که با استفاده از ظرفیت های داخلی کشور، هزینه های ساخت موتور ملی اوج  را نسبت به تامین آن از منابع خارجی 50 درصد کاهش دهد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به تاکیدات  فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)مبنی بر توسعه زیرساخت های تولید جنگنده بومی گفت: به لطف خداوند متعال و تلاش جهادی متخصصین صنعت دفاعی،‌ امروز این امر تا حد بسیار مناسبی تحقق یافته است و هدف ما این است که با جذب منابع لازم برای توسعه کیفی و افزایش ظرفیت خط تولید موتور ملی اوج و واگذاری تعداد بیشتری از این موتورها به نیروی هوایی ارتش، ناوگان هوایی نهاجا بیش از پیش عملیاتی و تقویت شود.
 
 امیر نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از موفقیت های اخیر سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در ساخت موتورهای هوایی، ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه، همکاری جدیدی در مسیر ساخت موتور جت میان نیروی هوایی ارتش با سازمان صنایع هوایی صورت پذیرد.

امیر نصیرزاده با اشاره به راه اندازی خط تولید موتور ملی اوج، آن را سرآغاز موفقیت های بیشتر سازمان صنایع هوایی در  تامین تعداد بیشتری از  موتور توربوجت اوج دانست که کاربرد زیادی در  نیروی هوایی ارتش و هواپیمای جت آموزشی کوثر دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها