مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با توجه به برودت هوا مصرف گاز طبیعی در این استان طی هفته گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴.۷۳ درصد افزایش داشت.

افزایش ۱۴ درصدی مصرف گاز در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری افزود: از ۱۵ تا ۲۱ آذر ماه امسال ۳۶۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شد که این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۳۱۹ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: مجموع گاز طبیعی مصرفی آذر ماه امسال در این استان تا بیست و یکم این ماه نیز یک میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب بود که این مقدار هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۹ میلیون مترمکعب بیشتر است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه به طور معمول بیش از ۷۰ درصد گاز طبیعی استان در نیمه دوم سال در بخش خانگی مصرف می‌شود گفت: تامین پایدار و مطمئن گاز طبیعی تابعی از همراهی همه بخش های مختلف مصرفی به ویژه بخش خانگی در روزهای سرد سال است.
وی افزود: راهکارهای بسیار ساده‌ای برای مدیریت و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به استفاده از پوشش گرم زمستانی در منزل، نصب پرده بر روی پنچره‌ها و در ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ها و درها، عایق‌بندی لوله‌های‌ آب گرم رادیاتور مرکزی و بستن خروجی کانال‌های کولر در زمستان اشاره کرد.
افتخاری ادامه داد: مرکز خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی با شماره تلفن ۱۸۹۴ آماده راهنمایی شهروندان در زمینه راهکارهای کاهش مصرف گاز طبیعی است.

شرکت گاز خراسان رضوی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک دارد که نزدیک به ۵۰۰ هزار مشترک خانوار روستایی هستند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها