رئیس فراکسیون کارگری در مجلس یازدهم از پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰درصدی دستمزد کارگری در بودجه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تلاش بر این است که این افزایش در یک نوبت اتفاق بیفتد.

افزایش ۱۰۰درصدی دستمزد کارگران هم جوابگوی تورم نیست

قدس آنلاین: علی بابایی کارنامی افزود: البته هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده و منتظر برگزاری جلسه سه جانبه شورای عالی کارگری هستیم و پیگیر خواهیم بود تا جلسه این شورا هرچه سریعتر تشکیل شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: تاکید ما بر این است که این جلسه به صورت حقیقی برگزار شود و مصوبات آن نیز نیازهای معیشتی قشر کارگر و بازنشستگان کارگری را تامین کند و مستندات و داده‌های اطلاعاتی درست وهمچنین محاجه‌های دو طرف کارفرما و کارگر را مبنای تصمیم‌گیری خود قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که کارگران می‌گویند این افزایش حقوق نیز توان خرید آنها را متناسب با افزایش قیمتهای سال جاری ترمیم نمی‌کند گفت: اگر برمبنای نرخ تورم پیش برویم، شاید افزایش صد درصدی حقوقشان هم تکافوی نیازهای معیشتی آنها را ندهد ولی به نظر می‌رسد افزایش ۳۵ تا ۴۰درصدی برای آنها کافی باشد. البته در کنار آن سعی خواهیم کرد کمک‌ها و حمایت‌های حاشیه‌ای از کارگران عزیز در قالب کمک معیشت‌ها به ویژه برای دهک‌های پایین را نیز تقویت کنیم.

بابایی در پاسخ به این سوال که نرخ تورم بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران معیار و مبنای نرخ تورم در افزایش دستمزدها قرار می‌گیرد تصریح کرد: داده‌های اطلاعاتی مرکز آمار ایران، مبنای تشخیص و تعیین افزایش دستمزدها خواهد بود.

کارنامی همچنین اظهار داشت: افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان کشوری و مستمری‌بگیران آن براساس پیشنهاد دولت حداقل ۲۵ درصد خواهد بود و به نظر من کافی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها