سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که برای شرکت در هفتمین اجلاس کمیته مشورتهای راهبردی میان ایران و عمان در مسقط بسر می برد، صبح امروز (۲۴ آذر ۱۳۹۹) با سید بدر البوسعیدی وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار عراقچی با وزیر خارجه عمان/ تأکید بر تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری

قدس آنلاین: عراقچی در این دیدار با اشاره به اهمیت رایزنی های مستمر مقامات دو کشور، برگزاری نشست کمیته مذکور را در مقطع کنونی حائز اهمیت برشمرد.

وی با اشاره به جایگاه مهم عمان در سیاست خارجی ایران از نقش و رویکرد متوازن این کشور در قبال تحولات منطقه ای و بین‌المللی تقدیر کرد.

وزیر خارجه عمان نیز با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود در روابط دوکشور، بر توسعه بیش از پیش مناسبات فیمابین به خصوص در حوزه اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت گفتگو درباره مسائل منطقه، ابراز امیدواری کرد در شرایط جدید بین‌المللی، زمینه تفاهم در بین کشورهای منطقه هر چه بیشتر فراهم شود.

کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی از سال ۱۳۹۰ با تصمیم و موافقت وزاری امور خارجه دو کشور ایران و عمان جایگزین کمیته مشورت‌های سیاسی شد.

کمیته مشورت های راهبردی با هدف ارتقای سطح مذاکرات، تصمیم سازی و تعیین نقشه راه برای تمامی بخش‌های روابط دو کشور تشکیل می شود و تاکنون شش دور در سطح معاونان وزرای خارجه به صورت متناوب در پایتخت‌های دو کشور برگزار شده است. 

ششمین دور کمیته مذکور در مهر ماه ۱۳۹۷ در تهران برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها