۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 731948

۲ میلیارد و ۶۰۰میلیون سهم شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس، پس‌فردا(چهارشنبه) با نماد معاملاتی "اُپال" در بازار دوم بورس تهران عرضه اولیه می‌شود.

بورس چهارشنبه این هفته عرضه اولیه دارد

قدس آنلاین: به گزارش خبرگزاری تسنیم، تعداد ۲ میلیارد و ۶۰۰میلیون سهم شرکت فرآوری معدنی اُپال کانی پارس، معادل ۱۳ درصد سهام این شرکت، پس‌فردا(چهارشنبه) با نماد معاملاتی "اُپال" در بازار دوم بورس تهران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در محدوده قیمتی ۱۴۰۰ تا ۱۴۸۰ تومان برای هر سهم و با سهمیه ۷۰۰سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد. همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری پارسیان، متعهد عرضه شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان و متعهد خرید نیز شرکت تامین سرمایه امید به میزان ۵۰درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه می‌باشند.

شایان ذکر است شرکت فرآوری معدنی اُپال کانی پارس به عنوان پانصد وهفتاد و پنجمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "استخراج کانه‌های فلزی" گروه و طبقه "استخراج کانه‌های فلزی آهنی" در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد "اُپال" به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

این شرکت که سال ۸۵ تاسیس شده و سرمایه‌گذاری پارسیان مالک ۹۹.۹ درصدی آن می‌باشد، سهامدار دو شرکت اپال پارسیان سنگان (با تولید ۵ میلیون تن گندله ) و فولاد  سبزوار است.

گفتنی است ۲ میلیارد و ۶۰۰میلیون سهم شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس در حالی چهارشنبه این هفته عرضه اولیه می‌شود که از این تعداد، ۲ میلیارد و ۱۶۰میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد ۴۴۰میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها