مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه هم اکنون روزانه بین ۲۲۵ تا ۲۴۵ متوفی در این سازمان پذیرش می شوند، گفت: ۲۲ هزار جان‌باخته کرونایی طی ۹ ماه گذشته در بهشت زهرا (س) دفن شده‌اند.

دفن  ۲۲ هزار نفر جانباخته کرونا در بهشت زهرا(س)

قدس آنلاین: سعید خال روز دوشنبه اظهار داشت: این آمار در حالی است که متوسط پذیرش متوفی طی سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ متوفی بود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا نیمی از جان باختگان کرونای کشور مربوط به استان تهران است، خاطرنشان کرد: تعداد متوفیان شهر تهران به علاوه متوفیان کرونایی در برخی از روزها به نزدیک ۴۰۰ نفر هم رسیده است.

خال اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان سازمان بهشت زهرا(س) تاکنون هیچگونه مشکلی در خصوص کف و دفن متوفیان کرونایی گزارش نشده است.

این مسئول با بیان اینکه در بهشت زهرا(س) قطعه ویژه متوفیان کرونایی وجود ندارد، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند طبق نظرخودشان متوفی را در هر قطعه‌ای که می خواهند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دفن کنند.

خال یادآور شد: کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) طی ۹ ماه گذشته در شرایط کاملا بحرانی به مردم خدمات رسانی کرده اند و تمامی نکات بهداشتی در حمل و انتقال اجساد، شستشو و دفن رعایت شده و همچنین تمامی مکان های مراجعه مردم نیز روزانه طی چندین مرحله گندزادایی و ضد عفونی می شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ظرفیت سازمان بهشت زهرا (س) حداکثر ظرف سه سال آینده پاسخگوی متوفیان خواهد بود، اضافه کرد: نتیجه مطالعات برای مکان یابی آرامستان‌های جدید تا آخر سال مشخص می‌شود و مدیریت شهری اعلام خواهد کرد که چه آرامستان هایی به تهران اضافه خواهد شد.

خال اضافه کرد: مساحت ابتدایی بهشت زهرا(س) در ابتدا ۳۱۴ هکتار بود که در سال ۷۸، ۱۱۰ هکتار و در سال ۸۸، ۱۶۰ هکتار به آن اضافه شده و در نهایت مساحت این مکان به ۵۸۴ هکتار رسیده است.

وی یادآور شد: متوفیان پذیرش شده طی ۵۰ سال گذشته در سازمان بهشت زهرا(س) یک میلیون ۷۵۰ هزار نفر است که از تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این محل دفن شده‌اند و مابقی به سایر شهرستان‌های ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها