رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد نسبت به ابتلای خانوادگی به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه (گناباد و بجستان) هشدار داد.

یک مسوول نسبت به افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد باذلی گفت: افزایش موارد ابتلای خانوادگی به بیماری کووید ۱۹ به دغدغه و نگرانی مهم تبدیل شده است و مردم باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی و موارد پیشگیرانه از دورهمی های خانوادگی بپرهیزند.

وی با بیان اینکه محدودیتهای کرونایی طی دو هفته گذشته در کاهش ابتلا و فوتی های بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای گناباد و بجستان موثر بوده است افزود: افزایش دورهمی های خانوادگی در افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و تعداد فوتی های ناشی از این بیماری نقش بسیار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد ادامه داد: با توجه به حضور اعضای خانواده و بستگان در منازل بزرگترها در شب یلدا خطر ابتلای افراد مسن به بیماری افزایش می یابد زیرا خطر پذیری آنان نسبت به سایر افراد بیشتر است.

وی از مردم خواست علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی از دورهمی های خانوادگی در زمان شیوع کرونا از جمله شب یلدا بپرهیزند و این شب را به صورت مجازی برگزار و از بستر فضای مجازی برای دید و بازدید بزرگترها و بستگان استفاده کنند.

دکتر باذلی گفت: کاهش مبتلایان و بیماران بستری شده ناشی از بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای گناباد و بجستان از حدود ۲۰۰ نفر به ۶۱ نفر با همراهی و مشارکت مردم محقق شده و استمرار این وضعیت و کاهش بیشتر آن نیز با همراهی آحاد جامعه محقق می شود.

هم اکنون ۶۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و ۲۲۳ نفر تاکنون در شهرستانهای گناباد و بجستان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها