رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان با اشاره به ابتلاء ۱۳۵ مادر باردار به ویروس کرونا در این شهرستان، گفت: عبور از پیک سوم و بازگشایی‌ها به معنی رفع خطر ویروس کرونا نیست.

ابتلاء ۱۳۵ مادر باردار به ویروس کرونا در بجستان

به گزارش قدس آنلاین، علی قویدل عنوان کرد: با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها، وضعیت کرونا در شهرستان بجستان نسبت به قبل بهتر شده است که حصول این نتیجه را مرهون همراهی مردم هستیم و قطعا بدون همراهی مردم هیچ طرحی و هیچ محدودیتی کارگشا نخواهد بود.

قویدل تاکید کرد: با توجه به بررسی‌ها و تحقیقاتی که انجام شده مهمترین عامل موثر در میزان شیوع ویروس کرونا دورهمی‌های خانوادگی است و باید تا جایی که می‌توانیم از برگزاری و شرکت در مجالس و دورهمی‌ها به خصوص دورهمی‌های خانوادگی خودداری کنیم و با توجه به اینکه در روزهای آینده شب یلدا را در پیش داریم سعی کنیم با پرهیز از تجمعات خانوادگی احترام یکدیگر را با فاصله رعایت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از ابتداء شیوع ویروس کرونا تا کنون ۷۳ نفر از پرسنل بهداشت و درمان شهرستان بجستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۳۶ نفر از پرسنل درمان و ۳۷ نفر  از پرسنل بخش بهداشت هستند.

قویدل ادامه داد: خوشبختانه در بین مبتلایان بخش بهداشت و درمان، مورد بدحال یا فوتی ناشی از کرونا نداشتیم اما با توجه به اینکه به طور کلی در بخش بهداشت و درمان  با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم وقتی یکی از همکاران ما به دلیل ابتلا به کرونا مجبور است دوره قرنطینه را بگذراند برای پر کردن و پوشش دادن شیفت‌ها به سایر پرسنل بهداشت و درمان فشار زیادی وارد می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش بهداشت، نیروهای بهورز و مراقبین سلامت و همه‌ همکاران ما در شبکه بهداشت که در ارتباط نزدیک با افراد جامعه هستند حتی بیش از یک نوبت تستشان مثبت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان یادآور شد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که همه‌ ما باید خود را ناقل بی علامت ویروس فرض کنیم و اگر پروتکل‌های بهداشتی را به هر نحوی رعایت نکنیم و به واسطه سهل‌انگاری ما شخص دیگری گرفتار بیماری شود، از نظر عرفی و عقلی و شرعی مدیون هستیم.

وی خاطر نشان کرد: مردم باید بیش از پیش نسبت به سلامتی خود و دیگران احساس مسئولیت کنند و در فعالیت‌های روزمره که مجبور به حضور در اجتماع هستند از جمله صف بانک، صف نانوایی، سوپر مارکت‌ها و... پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

قویدل در رابطه با میزان ابتلاء مادران باردار و کودکان به ویروس کرونا نیز گفت: از ابتداء شیوع ویروس کرونا تا کنون، ۱۳۵ مادر باردار و ۱۵ مادر شیرده به کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین ۶ نوزاد و ۴ کودک نیز درگیر این بیماری شدند.

وی توضیح داد : با توجه به شرایط کنونی ما مجبور هستیم تمامی فوتی‌های این مقطع زمانی را مشکوک به کرونا قلمداد کنیم و دفن آن‌ها هم با شرایط ویژه بهداشتی انجام شود مگر اینکه تأیید شود که به کرونا مبتلا نبوده‌اند که پذیرش این مورد و همچنین جلوگیری از حضور افراد در مراسم خاکسپاری و... برای مردم و داغ‌دیدگان سخت است اما در حال حاضر چاره‌ای جز این نداریم و برای مقابله با این ویروس مجبوریم شرایط سختی را متحمل شویم که امیدوارم هر چه سریع‌تر شرایط به حالت عادی برگردد.

گفتنی است بنا بر آمار اعلام شده در تاریخ ۲۰ آذرماه، در شهرستان بجستان تعداد کل بستری‌ها از ابتداء شیوع بیماری تا تاریخ ۲۰ آذرماه ۳۸۷ نفر بوده که از این تعداد، تست ۱۹۵ نفر مثبت بوده است. تعداد کل بیماران شناسایی شده با تست مثبت کرونا ۱۱۸۱ نفر گزارش شده و ۵۹ نفر نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها