۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 732243

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای آبان ماه و آغاز طرح برق امید تاکنون ۱۲ هزار و ۳۵۴ مشترک روستایی و ۲۳هزار و ۲۲۷ مشترک شهری در استان مشمول این طرح شده و از تخفیف ۱۰۰درصدی برق مصرفی بهره‌مند شده‌اند.

بهره مندی ۳۵هزار مشترک خراسان جنوبی از تخفیف ۱۰۰درصدی برق

مهندس محسن بخشایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مشترکان تا زمانی که در گروه کم‌مصرف باقی بمانند از تخفیف ۱۰۰درصدی برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به تعداد ۱۹۳هزار و ۵۵۲ قبض صادر شده از ابتدای آبان ماه افزود: از این تعداد قبض صادر شده برای مشترکان خانگی ۱۴ هزار و ۳۸۲ مشترک شامل باغ‌ویلاها و منازل خالی از سکنه بوده که مشمول طرح مذکور نمی‌شوند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: از این بین تعداد ۱۰۵ هزار و ۶۷۳ مشترک خوش‌مصرف و ۳۷ هزار و ۹۱۶ مشترک نیز پرمصرف بوده‌اند.

بخشایی بیان کرد: مشترکان خوش‌مصرف با کاهش مختصر و ورود به دسته کم‌مصرف‌ها امکان بهره‌مندی از مزایای این طرح را خواهند داشت و مشترکان پرمصرف برق در مناطق مختلف استان لازم است با کاهش میزان مصرف به دسته مشترکان خوش‌مصرف یا کم‌مصرف بپیوندند .

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی بیان کرد: طرح «برق امید» فرصت مناسبی برای همه مشترکان ایجاد می‌کند که مصرفشان را کم کرده و از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق برخوردار شوند.

 وی با اشاره به تغییر نگرش مصرف‌کنندگان برق به استفاده صحیح از منابع انرژی با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده به عنوان یکی از اهداف اصلی این طرح تصریح کرد: اصلاح الگوی مصرف  از طریق  آموزش و آگاه‌سازی در منازل برای کمک به گسترش مدیریت مصرف بهینه در سایر سطوح جامعه نیز از دیگر اهداف مهم طرح «برق امید» محسوب می‌شود.

 بخشایی به نرم‌افزار خدمات غیرحضوری «برق من» اشاره کرد و افزود: با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانیم ضمن بررسی مقدار مصرف برق خود، از قرار گرفتن در هر یک از دسته‌های مشترکان کم‌مصرف، خوش‌مصرف و پرمصرف مطلع شویم که بر اساس طرح برق امید، بهای برق مشترکان کم‌مصرف، رایگان حساب می‌شود

وی اظهار کرد: در این نرم‌افزار، مشترکان با ثبت شناسه ۱۳ رقمی قبض برق خود، ده‌ها نوع خدمت از جمله اطلاع از وضعیت مصرف، سوابق مصرف، استعلام برق امید، وضعیت خاموشی‌ها و درخواست انشعاب را دریافت می‌کنند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: مشترکان برق با استفاده از این نرم‌افزار علاوه ‌بر مشاهده و پرداخت قبض دوره جاری، می‌توانند سوابق پرداخت و مصرف خود را نیز مشاهده کنند.

بخشایی بیان کرد: مشترکان برق خراسان جنوبی می‌توانند «برق من» را از نرم‌افزار بازار و همچنین از سایت شرکت توزیع برق خراسان جنوبی به آدرس skedc.ir دانلود و خدمات غیرحضوری مربوط به برق را دریافت کنند.

برچسب‌ها