عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در طراحی جشنواره امام رضا(ع) باید این نکته مدنظر باشد که بتواند ابعاد مغفول گفتمان رضوی را احیاء کند.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) ابعاد مغفول گفتمان رضوی را احیاء کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام جواد نیک بین اظهار کرد: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با چشم‌انداز طراحی شده خود قطعا می‌تواند نقش بارز و اثرگذاری در ترویج سیره رضوی از طریق سازوکار رسانه‌ای داشته باشد. در این میان اما رسانه‌ها نیز باید پردازش خاص خود را در این حوزه داشته باشند تا سیره رضوی به عنوان امری سیال و دائمی در میان جامعه نهادینه شود.
وی افزود: هر چه قدر سبک زندگی خود را بتوانیم به سبک زندگی امام رضا(ع) نزدیک‌تر کنیم جامعه ما امام رضایی و مشکلات کمتر خواهد شد. برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) هر چقدر به حرکت مردم به سمت جامعه رضوی کمک کند، قطعا اقدام بزرگ و مبارکی خواهد بود.
وی گفت: امام رضا(ع) به اخلاق عالی و ممتاز آراسته بودند و الگوی زندگی، اخلاق، منش و سبک زندگی فردی و اجتماعی ایشان می‌تواند به‌عنوان نمونه و سرمشق برای انسان‌های کمال جو باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آستان قدس رضوی اصلی‌ترین نهاد در ترویج و توسعه فرهنگ، سبک و سیره رضوی است و مرکز آفرینش‌های هنری، معاونت علمی و بخش‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای آستان قدس در این راستا اقدامات زیادی انجام داده اند.
وی بیان داشت: نسبت به عرصه فرهنگی نگاه‌های مختلفی وجود دارد وآستان قدس رضوی در ترویج آموزه‌های رضوی خوب عمل کرده است، ولی هنوز جای برای کار بسیار است.
گفتنی است جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) با هدف ترویج آموزه‌های رضوی در سه محور شامل رسانه‌های خبری و تحلیلی، رسانه‌های مجازی و رسانه‌های صوتی و تصویری برای اولین بار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها