رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از ضبط بیش از ۹۶۰ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی از ۵۳مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان از ابتدا سال جاری خبر داد.

پلمب ۵۳ مرکز متخلف در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمود قربان‌زاده با بیان این مطلب اظهار کرد: در این راستا تعداد ۸۲ هزار بازدید از مراکز یادشده از ابتداء سال جاری انجام شده که در پی آن، تعطیلی و پلمب ۵۳ مرکز تولید و عرضه فرآورده خام دامی در استان در گزارشات این اداره‌ کل به ثبت رسیده در مدت یادشده برای افراد متخلف در این حوزه نیز ۶۱۷ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال شده است.

وی با اشاره به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دست‌فروشان، تصریح کرد: با کلیه افرادی که به صورت دست‌فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله‌‎پاچه، جگر و... کنند، به طور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تسلیم و پیگیری خواهد شد.

  رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقاء سطح بهداشت عمومی، عنوان کرد: از کلیه شهروندان درخواست می‌کنیم، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲(مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان بگذارند و یا با سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ در ارتباط باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها