رییس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابعه گفت: تاکنون حدود چهار هزار پرستار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

چهار هزار پرستار در خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، محسن گچپزان   افزود: با کمال تاسف در این مدت ۹ نفر از همکاران پرستارمان به علت شدت عوارض ناشی از کرونا در حین خدمت جان خود را از دست داده اند.
وی اضافه کرد: همکاران ما در دوران کرونا با وجود کمبود نیروی انسانی و چالشها و مشکلات بسیار از هیچ تلاشی برای نجات بیماران و خدمت به آنها دریغ نکردند.
رییس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابعه گفت: هم اکنون بیش از ۱۰ هزار پرستار در مراکز درمانی و بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند.
گچپزان افزود: پرستاری یکی از شاخه های تخصصی علوم پزشکی است که شاغلان این رشته از مقاطع کارشناسی تا دکتری در گرایشهای متنوع تحصیل می‌کنند.
وی اضافه کرد: پرستاری یکی از مشاغل حساس و سختی است که از جان و جوانی شان در خدمت و پرستاری از بیماران مایه می گذارند.
رییس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابعه کمبود نیروی انسانی را یکی از مهمترین چالشهای پرستاری به ویژه در دوران کرونا عنوان کرد و گفت: کمبود نیروی پرستاری باعث می شود که پرستار با خستگی شیفت های طولانی مدت را بگذراند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها