رئیس جمهوری در جلسه امروز هیات دولت به انتخاب بایدن و اعلام رسمی ریاست جمهوری او واکنش نشان داد و گفت: یاغی‌ترین و قانون شکن‌ترین فرد در آمریکا شد رئیس جمهور که الحمدالله روزهای پایانی او است.

روحانی: از آمدن بایدن خوشحال نیستیم اما از رفتن ترامپ خوشحالیم

قدس آنلاین: روحانی با بیان اینکه برخی عنوان می‌کنند از آمدن بایدن ذوق زده هستید گفت: ما از آمدن بایدن ذوق‌زده نیستیم اما از رفتن ترامپ بسیار خوشحالیم.

او گفت: از رفتن  فردی که این همه جنایت کرد، آدم‌کش و تروریسم بود؛ حتی به واکسن ما هم رحم نکرد و وقتی می‌خواستیم واکسن کرونا بخریم برای ما مانع ایجاد کرد، بسیار خوشحالیم. 

روحانی با بیان اینکه ترامپ عاری از اصول اخلاقی و انسانی است گفت: بله ما از سرنگونی این آدم جبار، کسی که به هیچ چیزی متعهد نبود خوشحالیم. 

او همچنین خطاب به دولت بایدن گفت: دولت بعدی آمریکا هم خودش می‌داند راه برای او  باز است. اگر مسیر درست خواست راه باز است اگر مسیر اشتباه بخواهد بازهم راه باز است. امیدواریم رئیس جمهور جدید آمریکا بداند رای مردم آمریکا به قانونگرایی است نه قانون‌شکنی؛ این رای برای تعهد به پیمان‌هاست و نه پیمان شکنی

روحانی با بیان اینکه ما امیدواریم خواست مردم آمریکا در این رای محقق شود گفت: ما همیشه خواستار صلح و ثبات و امنیت در تمام دنیا و تعامل سازنده با همه کشورهایی که تعامل را برمی‌گزینند، هستیم.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها