مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی گفت: این سازمان در سال زراعی جاری از ارقام مقاوم به شرایط کم آبی در کشت جو استفاده کرده است.

کشت جو با استفاده از ارقام مقاوم به کم آبی توسط سازمان موقوفات ملک

به گزارش قدس آنلاین، محمد هاشم زاده  بیان کرد: سازمان موقوفات ملک ۴۳ هکتار از مزارع خود را به کشت جو اختصاص داده است.
وی با اشاره به استفاده از رقم بهمن در کشت این محصول خاطرنشان کرد: پاکوتاه بودن، خوابیدگی و ورس کمتر، مناسب بودن با شرایط آب و خاک مزارع، عملکرد تولید بالاتر نسبت به سایر ارقام سازگار با منطقه و... از جمله دلایلی است که این رقم برای کشت انتخاب شده است.
مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی درباره رویکرد این مجموعه از کشت محصول مذکور خاطرنشان کرد: بیشتر کشت پاییزه سازمان به کشت گندم اختصاص دارد ولی بر اساس نیاز واحدهای گاوداری و همچنین شرایط بافت خاک ها و کمبود آب در بعضی از مزارع، کشت جو نیز در الگوی کاشت محصولات زراعی قرار داده شده است.
وی تاکید کرد: تمامی محصول جو تولید شده هر ساله به مصرف واحدهای گاوداری سازمان تحویل داده می شود.
هاشم زاده با اشاره به برنامه های در دستور کار برای افزایش راندمان تولید در این مزارع تصریح کرد: در این راستا برنامه ریزی دقیق تر برای مدیریت به هنگام زراعی در طول فصل و به خصوص توجه بیشتر به مسئله تغذیه گیاهی با توجه به محدودیت های بی سابقه تامین کودهای شیمیایی در دستور کار قرار دارد. ضمن این که آبیاری مزارع جو سازمان به روش جوی و پشته ای انجام خواهد شد.
مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی درباره نقاط قوت کشت این محصول در سال جاری بیان کرد: آماده سازی بهتر و سریع تر اراضی برای کشت به موقع، انجام آبیاری به موقع خاک آب(نخستین آبیاری مزرعه) و همچنین استفاده از بذرمال های ترکیبی، از جمله این موارد به شمار می رود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها